13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    rotrax

imac g3 en draadloos netwerken

ik ga voor mijn zoontje een imac g3 kopen, dan kan die windhoos bak het huis uit.

nu heb ik echter alles draadloos en dat kan ook niet anders. dit werkt allemaal perfect. ik maak hiervoor gebruik van een time capsule. kan ik zo’n imac g3 (goedkoop) draadloos aan het netwerk koppelen of moet ik dan zo;n duur airport kaartje kopen?

Bijdrager
    denniswe

Ik heb zelf laatst voor een imac g3 en powerbook g3 een sweex LW053 usb wifi adapter gekocht, voor 10 euro bij mediamarkt. Op de website van Ralink, kun je de os x 10.3 en os x 10.4 drivers downloaden. Werkt perfect.

Bijdrager
    boekeloo

Of een Airport express (iets duurder)

Bijdrager
    rotrax

bedankt voor de sweex tip. kan jij mij aangeven waar deie drivers staan ik kan ze namelijk niet vinden.

Bijdrager
    denniswe

Natuurlijk, dat is te vinden op: http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Macintosh.html
    En het gaat dan om USB (RT257x/RT2671), die chip zit er in een LW053 van sweex.

Bijdrager
    rotrax

ah, bedankt dat wist ik niet. dan moet het gaan werken

werkt dit ook met wpa2?

Bijdrager
    ijiji

Ik krijg het vooralsnog niet aan de praat. Sweex wordt niet herkend op de iMac. Zijn er nog meer dingen die ik moet doen behalve de drivers installeren?

Bijdrager
    rotrax

kreeg hem eerst ook niet aan de praat. eerst software installeren. dan herstart met dongle erin. vervolgens netwerk keizen in menu en daar een profiel voor aanmaken. dan werkt het

Bijdrager
    ijiji

Als ik de wireless utility open krijg ik de melding No Device!! Ik moet toch maar 1 ding installeren? Als ik Netwerk open in de systeemvoorkeuren zie ik alleen ingebouwd ethernet en interne modem. En waar en hoe maak ik een nieuw profiel aan? Alvast bedankt

Edit: profiel aanmaken moet in de utility zeker. Lukt alleen niet omdat er geen device wordt gevonden.

Bijdrager
    ijiji

heb je de sweex rechtstreeks in de iMac zitten of via een hub? Misschien kan de sweex wel net niet ver genoeg in de imac.

Edit: dat is het. Heb er een USB verlengkabel tussen gezet en hij wordt herkend.
    Bedankt voor je reactie.

Bijdrager
    ijiji

Het werkt! Alleen 1 dingetje nog: na herstarten moet ik de sweex steeds opnieuw inpluggen, anders wordt ie weer niet gezien. Hoort dit zo? Of anders graag een tip.

Bijdrager
    rotrax

ja die verlengkabel is nodig anders werkt hij niet helemaal (past niet). ik heb inderdaad soms dat ik de sweex eruit moet trekken en hem dan er weer in moet doen. voor de rest werkt het prima en met wpa2!

Bijdrager
    ijiji

O.k. Bedankt. Ik moet wel elke keer na opstarten de sweex uit- en inpluggen. Maar daar wen ik wel aan.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.