5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bammus

iMac G3 DV+ start niet meer op

Hoi allemaal

ik zit met het volgende probleem: de iMac van mijn oom start niet meer op. (G3 450 128mb 30 gig) Als je hem aan zet hoor je de hd 3 keer kort achter elkaar opspinnen en dan gaat hij weer meteen uit. Ik heb een andere schijf/ander geheugen al geprobeerd, maar dit hielp niet. Ook het batterijtje op het logicboardj was leeg, maar hier een andere met een goede inspanning inzetten en op de reset switch drukken hielp ook niet.
    Vandaag kreeg ik dan een logicboard (met voeding e.d.) van een andere slot-in binnen (G3, 350 mhz) deze erin gezet en alles aangesloten, maar precies hetzelfde probleem alleen hoor je nu wel een klein stukje (1a2 sec) van het opstartgeluid.
    Ik heb toen de mac nog eens aangezet met het powerstekkertje uit de hd, dan hoor je hem wel opstarten (het volledige geluidje) maar er komt geen beeld. Als ik de ide-kabel eruit haal en alleen de powerstekker laat zitten doet hij het ook niet. Dus ik dacht misschien een voedingprobleem, alleen lijkt het me nogal sterk dat dit dan op allebei de logicboards zo zou zijn.

Kan iemand mij hier aub mee helpen ?

(Ik ben namelijk nieuw hier op dit forum en heb eigenlijk alleen ervaring met pc’s. Ik heb al wel gezocht maar dan kom ik alleen topics met mensen tegen welke de firmware upgrade vergeten zijn bij een upgrade naar OS-X)

Bijdrager
    macpro

Het logic board bevat niet het voeding gedeelte.
    Daarvoor is een apart Power/Analog/Video board.
    Dat is de printplaat die je kunt zien als je van boven af in de Mac kijkt.
    Als je die niet hebt vervangen, dan ligt daar waarschijnlijk het probleem.

Bijdrager
    bammus

Ik heb het hele bord vervangen (groen) en ik dacht dat (rood) de voeding was. Maar ik moet dan dus op zoek naar zo’n PAV board ? Heb je misschien een idee waar ik er een tegen een schappelijke prijs zou kunnen vinden of zou het verstandiger zijn een andere 2e hands imac te kopen ?

Bijdrager
    macpro

Je kunt eens op http://www.tweedehandsmac.nl kijken.
    Of op de appledag van klokhuis, maar dan moet je wachten tot begin juni.
    De service manual kun je hier downloaden.

Bijdrager
    bammus

oké, bedankt voor je snelle hulp !

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.