13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Beathoven

[iMac G3] Airportkaart of Belkin Wireless Adapter

Omdat we verhuist zijn en geen geknoei willen met kabels willen we het liefst overstappen op een draadloos netwerk. M’n voorkeur voor het basisstation gaat uit naar de Airport Express, ik zoek alleen nog een oplossing voor onze iMac G3 (blueberry). Nu kwam ik op chipmunk.nl de volgende producten tegen.

M7600 Airport Card
    A-6537 
    € 99,00 ex BTW

M8753 Airport Card Adapter voor iMac G3
    In deze iMac heeft u bij de M7600 altijd ook deze adapter nodig.
    A-8422 
    € 35,00 ex BTW

Belkin Wireless Adapter 802.11g (Ethernet)
    Extern kastje dat wordt aangesloten op de Ethernet poort
    A-1004 
    € 76,00 ex BTW

De Airport kaart oplossing komt op 135,- ex btw en ook de prijs van de Belkin wireless adapter valt me wat tegen. Wat voor voordelen biedt een airport kaart boven een gewone draadloze adapter en zijn er evt. andere oplossingen mogelijk die geschikt zijn voor de iMac? :finderoud:

Bijdrager
    Cyberwolf
    ”Beathoven”

Wat voor voordelen biedt een airport kaart boven een gewone draadloze adapter en zijn er evt. andere oplossingen mogelijk die geschikt zijn voor de iMac? :finderoud:

Ik heb een versie van Linksys Wet11, maar het voordeel is dat je willekeurig apparaat met ethernet aansluiting erop aan kan sluiten en je hebt verbinding met je netwerk/Internet. Ik heb via 1 kastje en een hub, 3 macjes verbonden met ethrnet. Dus flexibeler in gebruik dan een airportkaartje en zelfs goedkoper.

Cyberwolf

Bijdrager
    G3Lay-Z

Ja ik zou inderdaad eens kijken daar de USB -> Wireless oplossingen van LinkSys, meestal werken die toch heel goed. Geloof dat ze niet eens zo duur zijn!

:wink:

http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=36&prid=578

Cheers!

Bijdrager
    macpro

De Airport oplossing is volledig geïntegreerd, dus daar zie je helemaal niets van.
    Geen losliggende dongle die je bureau ontsierd.

Ander alternatief is een 2e Airport Express. Daar hang je dan de iMac aan en die maakt draadloos verbinding met de 1e Airport Express. Kun je de printer bij de iMac zetten en aan de Airport Express koppelen, zodat je meteen een netwerk printer hebt.

Bijdrager
    G3Lay-Z

Das zeker waar, als je geen lelijke dingen naast je apple wilt hebben die niet bij het design passen.. moet je haast wel voor apple gerelateerde hardware gaan.

Bijdrager
    Beathoven

Bedankt voor de tips!

ik kan hier wel wat mee, zo’n 2e airport express is idd wel een oplossing en ook de linksys is het overwegen waard. Voor m’n powermac G4 DA zou ik graag een kaart willen maar ik ben nu nog even aan het uitzoeken of er niet toevallig een Airport Extreme kaart in geplaatst kan worden.

Bijdrager
    macpro

Bij http://www.macnetic.nl kun je een Airport kaartje kopen voor €80,-.

Bijdrager
    Beathoven

Ik heb net 1 airport express bestelt via de applestore, deze komt hier boven op m’n slaapkamer als accesspoint want hier komt de kabel binnen. Maar nu vroeg ik mij af of ik voor een iMac G3 die we eigenlijk door het hele huis willen gebruiken beter een oude airportkaart kunnen kopen of een 2e airport express ivm met het streamen van muziek naar de speakers. (als het gebeurt, moet het meteen ook goed;) )

Ik zit namelijk met het volgende

Beneden hebben we de speakers staan, hoe wordt de airport express fysiek op de receiver aangesloten? Gaat dit via de FM frequentie of via tulpstekkers?:)

Als het via de FM frequentie gaat dan kan ik nl de airport express van de slaapkamer gebruiken, maar als dit via een kabel gaat dan kan ik denk ik beter een 2e kopen.

enfin.. hier zitten de mensen met ervaring, ik ben benieuwd.:D

Bijdrager
    G3Lay-Z

ik geloof dat het gewoon tulp stekkers zijn, maar had apple hier niet zon speciaal ding voor dat je alleen maar in het stopcontact hoefde te steken en vervolgens op je stereo aansluiten?

:roll:

Bijdrager
    Beathoven

Dat is de airport express

en zo te zien is het idd gewoon een audiouitgang, naja.. tulpstekkers heb ik in overvloed mocht de bijgeleverde te kort zijn. Ik heb er nu 2 in bestelling staan, ben benieuwd:)

Bijdrager
    macpro

Als je die iMac G3 door het hele huis wilt gebruiken, dan denk ik dus aan regelmatig oppakken en ergens anders neerzetten. In zo’n geval kan een airport kaartje een betere oplossing zijn dan een vaste aansluiting.
    Houd er wel rekening mee dat een iMac G3 een adapter nodig heeft waar het airport kaartje in wordt geplaatst. Dat zijn dus extra kosten.

Bijdrager
    G3Lay-Z
    ”Beathoven”

Dat is de airport express

en zo te zien is het idd gewoon een audiouitgang, naja.. tulpstekkers heb ik in overvloed mocht de bijgeleverde te kort zijn. Ik heb er nu 2 in bestelling staan, ben benieuwd:)

shame on me.. :(

Bijdrager
    Beathoven
    ”macpro”

Als je die iMac G3 door het hele huis wilt gebruiken, dan denk ik dus aan regelmatig oppakken en ergens anders neerzetten. In zo’n geval kan een airport kaartje een betere oplossing zijn dan een vaste aansluiting.
    Houd er wel rekening mee dat een iMac G3 een adapter nodig heeft waar het airport kaartje in wordt geplaatst. Dat zijn dus extra kosten.

Ik ben maar gegaan voor de 2x express oplossing omdat het meer mogelijkheden biedt dan de verouderde airportkaart die alleen nog 2e hands te kirjgen zijn (nu airport express).

Als hij hier boven staat dan is het in principe niet nodig om muziek naar beneden te streamen, dan voldoet alleen draadloos netwerken. Gewoon een kwestie van de airport uit het stopcontact en meenemen naar een andere locatie in huis.:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.