3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Dekion

iMac freezes

Hallo allemaal!

Ik zit met een ‘ambetant’ probleem met mijn iMac (model uit zomer 2008).

Sinds een paar jaar loopt mijn iMac op de meest rare momenten vast, browsen jn firefox, itunes, … Gewoon tijdens het werken kan ik plots nergens meer klikken, de muis beweegt nog, maar na tijd komt er plots een scherm: wit, gestreept, gekleurd.

Ik heb al een clean install gedaan, maar dit helpt niet. Soms loopt de mac vast na paar minuten, soms na uren.

Heeft iemand iets gelijkaardig of kan die me helpen met dit probleem?

Alvast een dikke merci!

Bijdrager
    Mister_J

M’n reactie in een ander topic: http://www.onemorething.nl/community/topic/hanging-imac/

Mister_J op 05 maart 2013

Dat probleem heb ik ook.

Dacht het op te lossen met een nieuwe HD en een verse installatie van Mountain Lion, maar helaas heeft dit niet geholpen. Aan de temperatuur ligt het ook niet, draai namelijk een fan control programma voor mocht het te warm worden dat die automatisch er voor zorgt dat het extra gekoeld word.

Volgens verschillende fora’s zou het liggen aan de driver van de video chipset. Er zijn wel een aantal workarounds/oplossingen maar deze heb ik zelf nog niet getest. Helaas heeft Apple zelf nog geen oplossing voor dit probleem.

Dit is zo’n oplossing http://blog.krzysztof-turek.com/apple-imac-8-1-freeze-problem-solution-en/, op de website word een iMac 24″ 8.1 met een ATI 2600 Pro genoemd, maar zover ik heb gelezen zou dit ook werken voor een iMac 7.1 met ATI Radeon HD 2400 XT 128 MB (welke ik zelf heb). Het is alleen wel op eigen risico. Altijd een een back-up maken voordat je dit zou gaan uitvoeren.

Bijdrager
    Dekion

Bedankt voor de tip! Heb je dit geprobeerd? Werkt het bij u?

Is echt frustrerend en niet echt veel zin om nieuwe mac aan te schaffen:-) is enig minpunt dat ik over van Mac heb.

Grtz

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.