6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Bas_H_Design

iMac freeze

Beste mensen,

op m’n iMac 27” (late 2009) heb ik sinds de installatie van OS X Lion gemiddeld 2x per dag dat m’n iMac vastloopt (freeze) deze is dan alleen nog uit te zetten dmv de powerknop ingedrukt te houden totdat deze uitvalt en daarna opnieuw op te starten.
    Het gebeurt op willekeurige momenten dus er zit geen patroon in bvb als ik een website bezoek of ik een film kijk.

Heb in de console gekeken maar daar werd ik niet veel wijzer van, heb ook de disk utility gadraaid maar dit haalde ook niks uit.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Bijdrager
    poing

Het enige wat ik kan zeggen is ik heb ook een Imac 27 inch late 2009 met Lion en die loopt vlekkeloos. Ik ben wel helemaal opnieuw begonnen dus schijf geformatteerd en toen aan de gang gegaan ik weet niet of je hem heb geinstalleerd over snow?

Bijdrager
    Chorro

Let eens op of spotlight aan het indexeren is, dat vreet je complete Mac op. Beste is om hem tijdens dat proces lekker z’n gang te laten gaan en even wat anders te doen.

Je herkent het indexeren aan een knipperend stipje in het vergrootglas rechtsbovenin.

Bijdrager
    Bintje
    Bijdrager
    Lauwrence

Zeker weten dat het niet gebeurt met video bekijken? Wanneer ik H264 films bekijk (on- en offline) op mijn iMac (2011 i7 27″) met Lion wil de machine nog wel eens bevriezen, op muziek en cursor na.

Hetzelfde verhaal als beschreven in gegeven link dus… Zoja, kun je enkel afwachten tot een update.

Bijdrager
    AppleStef

Hier ook perfect hetzelfde probleem als Lauwrence en ook aan het wachten op updates.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.