10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    maaaarie

iMac foutmelding gaat niet meer aan

Hallo

Vraagje mijn iMac ging uit zichzelf uit vanmorgen en als ik hem opnieuw opstart krijg ik de melding: ‘MacOS kan niet op je computer worden geïnstalleerd er heeft zich een onverwachte fout voorgedaan. bij het verplaatsen van de bestanden naar de uiteindelijke locatie. Stop het installatieprogramma en probeer het opnieuw.’ Als je dan op restart drukt krijg je vervolgens weer deze melding. Maar het gekke is hij is uitzichelf uit gegaan, wil niet meer opstarten en je krijgt alleen maar deze melding te zien. Het is een iMac 27″ uit 2010.

Bijdrager
    GoeieDag

Opstarten in Recovery en Schijf-EHBO draaien al geprobeerd? En een Safe Boot?

Sleutelbeheerder
    Night

Let op: Recovery Mode is geïntroduceerd in 2011 in macOS Lion. Het ligt er dus wel even aan welke versie macOS TS draait, aangezien zijn iMac al uit 2010 stamt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het lijkt erop dat de Mac dus uitviel tijdens een installatie? Van welk OS dan?

Als dat inmiddels beduidend hoger is dan Lion zal recovery wel werken.

Bijdrager
    KarelWillem

Volgens mij ging hij gewoon spontaan uit, en werd er niets geïnstalleerd.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Waarom staat er dan bij opnieuw opstarten in die foutmelding: “MacOS kan niet op je computer worden geïnstalleerd er heeft zich een onverwachte fout voorgedaan.“? En verder: “Stop het installatieprogramma en probeer het opnieuw

Bijdrager
    KarelWillem

Is dat niet precies de vraag van de maaaarie? .;)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het lijkt me toch wel belangrijk dat maaaarie ons verteld of ze iets aan het installeren was want nu lijkt het alsof die foutmelding uit het niets verschijnt.

De Mac valt uit en dan verschijnt er een melding mbt installeren. Dat gebeurt ook niet zonder reden lijkt me.

Bijdrager
    KarelWillem

Systeem is vern…t, en MacOS tracht dat te herstellen door een nieuwe installatie te starten.

Ik roep ook maar wat.

Bijdrager
    maaaarie

Sorry voor late reactie, maar het blijkt dat de harde schijf kapot is en daarom de Mac niet meer aangaat…in ieder geval wel bedankt voor jullie hulp!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.