5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    floor

Imac foutcode 4HDD/11/40000000:sata(0,0)

Vraag,

Ik heb een 21,5 imac uit 2011. Na installatie van Yosemite werd hij vreselijk traag en steeds trager.
    Vervolgens, alles gewist, schijfcontroles, schijfbevoegdheden enz. niks aan de hand.
    Opnieuw geïnstalleerd met installatiesoftware, poging gedaan tot installatie van El Capitan. Dat laatste lukte sowieso niet omdat download afgebroken werd. Overigens duurde alles uuuuren/dagen!.

Als laatste heb ik een hardwaretest gedaan met als resultaat deze foutcode: foutcode 4HDD/11/40000000:SATA(0,0)
    Iemand een idee? De harde schijf zou kapot zijn maar hij start wel op. Weliswaar heel langzaam.

Hoop dat iemand iets weet, als ik zeker weet dat de harde schijf kapot is kan ik hem tenminste wegbrengen.

Bijdrager
    StefanV

Jep, dat is een defecte harde schijf…
    Je HDD is al zo ver heen dat hij teveel problemen veroorzaakt maar nog net niet genoeg om niet meer op te starten.

Er zijn genoeg partijen die je kunnen helpen hiermee, afhankelijk van je woonplaats…

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  StefanV.

Bijdrager
    floor

Oke, tnx Stefan.
    Ik zit in Eindhoven, iemand hele goeie ervaringen daar met een bedrijf?

Bijdrager
    floor

Heb de schijf inmiddels vervangen voor een WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB. (was: wd1001fals 1tb)
    Imac open maken is echt heel goed te doen. Helaas de connector voor de temp past niet, passend gemaakt maar mag niet baten.
    Fan blaast behoorlijk :/
    Maar nieuwe harde schijf werkt!:-)

Bijdrager
    floor

Met programma ‘Macs Fan control’ werkt het uitstekend!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.