15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    riji

    imac finder USB: herkent wel ipad pro maar niet iPhone XS. OPGELOST

    De iMac van mijn vrouw (late 2014, 27″, laatste Catalina versie) toont wel haar iPad pro in Finder, maar niet haar iPhone XS (beiden met recentste iOS). Bij Mac systeeminformatie USB staat de iphone wel vermeld.

    Ze herinnert zich dat bij de eerste keer verbinden haar iphone wel werd getoond, maar dat “synchroniseren” werd vermeld en ze niet goed wist wat aanvangen en dan maar de verbinding verbroken heeft.

    Weet iemand hoe deze fout te herstellen?

    Ik heb het probleem kunnen oplossen mbo dit artikel:

    https://appletoolbox.com/unable-to-sync-iphone-or-ipad-with-macos-catalina-check-these-tips/

    meer bepaald het verwijderen van dit bestand:

    com.apple.finder.plist

    zie ook foto:

    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door riji.
    Bijdrager
    abbenhui

    Probeer eens op de iPhone: instellingen/algemeen/stel opnieuw in/herstel netwerkinstellingen?

    Bijdrager
    riji

    bedankt, maar dit baat niet

    Moderator
    Night

    Is het niet voldoende om de iPhone af te koppelen en na even gewacht te hebben, weer opnieuw aan te koppelen?

    Bijdrager
    riji

    helaas niet

    Moderator
    Night

    Heb je de Mac én de iPhone al eens opnieuw opgestart?

    https://support.apple.com/nl-nl/HT204095

    Bijdrager
    riji

    daar ben ik mee begonnen

    Moderator
    Night

    Dan wordt het (vrees ik) even contact opnemen met Apple Support…

    Bijdrager
    MacModus

    Even een gokje kijk eens bij muziek (app) in de Mac, ga dan naar account en toon mijn account.
    Kijk eens bij beheer apparaten, misschien staat die daar niet tussen, of je haalt hem even weg en voegt de iPhone dan weer toe?

    Bijdrager
    riji

    Ga ik morgen proberen, bedankt

    Bijdrager
    GoeieDag

    Gaat het hier om de verbinding dmv een gekoppelde USB kabel, of de draadloze verbinding tussen de Xs en de Mac?

    Bijdrager
    riji

    @GoeieDag

    USB-kabel

    Bijdrager
    riji

    @MacModus

    Ik heb uw raad gevolgd, maar tevergeefs.

    Ik heb ook nog eens geprobeerd met “Herstel alle instellingen” op de iPhone, maar ook dit bracht geen oplossing.

    Nu denk ik dat we zouden moeten weten waar macOS de connectie en het al dan niet vertrouwen van iOS toestellen bewaart…..

    Bijdrager
    GoeieDag

    Gebruik je hetzelfde kabeltje voor de iPhone en de iPad?

    Kun je de iPhone wel zien in de Finder van een andere Mac? Of log eens in in een andere gebruikersaccount op die iMac, en kijk of de iPhone daar wel tevoorschijn komt.

    Bijdrager
    riji

    Ik heb de oplossing zelf gevonden (zie 1e bericht)

    Iedereen bedankt,

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.