8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Oldekamp

iMac extreem luide waarschuwingstoon (niet de bekende geheugentoon!)

Ik was vanavond met mijn vader livestreams aan het kijken, ik op mijn Macbook Pro en hij op de 27″ iMac. Opeens freezed de iMac en begint enorm lawaai te schoppen. Ik heb nog nooit deze tonen eerder gehoord, dit zijn niet de bekende geheugen-toontjes. Wel heb ik recent extra geheugen bijgeprikt (nu 12GB) maar dit is Apple-gecertificeerd geheugen. Ik heb meer het idee dat de machine wat kwaaltjes vertoont sinds OS X Lion, met Facetime gaat hij soms namelijk ook ineens bij geluid enorm hard knetter geluiden geven. Dit heb ik niet vastgelegd, maar het eerder genoemde fenomeen wel. Dit is mijn video:

http://www.youtube.com/watch?v=hR_EQV7lEPw

Heeft iemand van jullie een idee wat dit kan zijn?

Bijdrager
    bobvanderheijden110

probeer je oude geheugen er nog is een keer in te doen (mix geheugen nooit dus of kingston + kingston of OWC + OWC maar niet Kingston + OWC)

Bijdrager
    1984

Er loopt een soortgelijk topic , misschien heb je er iets aan :Luide sirene uit iMac 27″

Moderator
    Strifer

Lijkt me een probleem met het geheugen. Er zijn onlangs meerdere topics over geweest.

Bijdrager
    guru

is 99% kans dat het om een defect geheugen gaat ; vorige maand exact hetzelfde gehad ……kernel panic en bij terug opstarten tuut, tuut , tuut .
    latje laten vervangen en OK .

Bijdrager
    Oldekamp

@bob De originele 4GB zit erin, en nu zit er een G. Skill 1333Mhz 8GB kit bij in. Dit maakt bij een Mac niet/nauwelijks verschil!

@guru Ja, maar deze start dus prima op, en werkt 9/10 keer feilloos. Ik zal er nog eens naar kijken..

Moderator
    Strifer

Het prima opstarten hoort er zeg maar bij. Hij komt nog net wel door de initiële ram check heen. Ik zou je probleem zoeken in dat extra latje geheugen: dat heb je immers recentelijk bijgeplaatst. Probeer het eens zonder dat extra latje en kijk hoe het dan gaat. Als het goed gaat kun je het extra latje laten vervangen (ruilen onder garantie) en daarna gaat het waarschijnlijk gewoon goed. Ram is soms gewoon brak.

Bijdrager
    Oldekamp

Heb hem nu sindsdien lopen zonder het originele geheugen erin. Alleen het 8GB G.Skill setje dus. Nog geen problemen weer gezien. Ik vermoed dat het toch door de mix van het geheugen komt, want de timings zijn volgens mij net anders.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.