12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    stel maar

iMac en sluimerstand

Ik heb mijn iMac alu 2.4GHz nu uit sluimerstand gehaald, maar het scherm blijft zwart.
    Ik hoor wel dat die aan is. Als ik geluid harder zet hoor ik niks en ook helderheid doet niks.
    Ik heb het al een paar keer eerder gehad. maar het is nooit vaak achter elkaar er zit meestal wel een paar weken tussen voordat ik het weer heb.
    Hebben meerdere hier last van? Of ben ik de enige.
    En wat moet ik doen?

Bijdrager
    Hansi2124

Het kan niet zo zijn dat het beeldscherm zelf nog in sluimerstand staat?

Bijdrager
    stel maar

hoe kan bij de iMac het beeldscherm zelf nog in sluimerrstand staan dan?

Bijdrager
    Hansi2124

Door een bepaalde instelling misschien in Systeemvoorkeuren? Misschien zit de muis wel in een bepalde hoek? Ik zit nu niet achter een Mac, dus ik kan niet controleren of dit ook kan. Vandaar slechts de suggestie tot mogelijkheid….

Bijdrager
    Pieterr

In Leopard kun je het scherm uitzetten met de Ctrl-Shift-Eject toetscombinatie. Met een willekeurige andere toets krijg je het beeld weer terug.

Verder kun je je scherm uitzetten door je muis in één van de hoeken te zetten:
    System Preferences –> Energy Saver –> Screen Saver –> Hot Corners… –> Kies “Sleep Display” voor een van de hoeken.
    Is deze feature bij jou geactiveerd?

Bijdrager
    R-Flow

Bij alle opties die boven worden gegeven moet het scherm gewoon weer uit sluimer komen wanneer je een willekeurige toets indrukt (zoals de spatiebalk) en ik meen ook de muis beweegt of indrukt.

Bijdrager
    stel maar

ja die heb ik aanstaan. maar ik heb wel mijn muis bewogen.
    ik heb wel een draadloze muis. die ik dan uitzet tijdens sluimerstand. of kan ik dat beter niet doen.

Bijdrager
    R-Flow
    ”stel

ja die heb ik aanstaan. maar ik heb wel mijn muis bewogen.
    ik heb wel een draadloze muis. die ik dan uitzet tijdens sluimerstand. of kan ik dat beter niet doen.

Het scherm komt niet uit sluimer als je de spatiebalk (of dergelijke toets) indrukt?

Als de muis uitstaat kan je die niet gebruiken om je iMac uit sluimer te halen lijkt mij.

Bijdrager
    Pieterr
    ”stel

Als je muis in de hoek van je scherm ligt te maffen, heb je wel een probleem. :bigsmile:

Bijdrager
    stel maar

ik druk altijd op de spatie-toets.

Bijdrager
    R-Flow
    ”Pieterr”

Als je muis in de hoek van je scherm ligt te maffen, heb je wel een probleem. :bigsmile:

:P

Bijdrager
    cmug

Of ben ik de enige.

Neen, heb ik ook (gehad?) met mijn iMac G5 sinds ik 10.5 draai. Heel irritant. Kon de oorzaak niet vinden. Heb nu geprobeerd van de week alles een beetje op te schonen (Yasu, ice). Al ben ik een beetje terug houdend met die cleaning appjes. Voorlopig heeft die geen kuren meer vertoond.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.