5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    peterwillem

Imac en MBP internet verbinding via Ethernet en/of Wifi?

Ik heb mijn IMac aangesloten via ethernet kabel op Airport Extrme en gebruik tevens de wifi verbinding.
    Stoort dit elkaar? Wat is beter alleen ethernet of alleen wifi? Of neemt een van de verbindingen het over en zo ja welke?
    Mijn Imac (medio 2010) wil/kan geen verbinding maken met het 5GHZ netwerk, Ipad mini 2 wel.
    Beide staan in de buurt van de Airport Extreme,ligt dit misschien aan de oudere netwerk kaart van de Imac.?

Ik heb netwerk probleem oplossingen een keer laten draaien en nu heb ik ook weer 5ghz netwerk op mijn Imac. Vreemd?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 5 maanden geleden door  Night. Reden: Je kan je eigen berichten altijd aanpassen en aanvullen

Bijdrager
    peterwillem

Dat is mooi. Als ik maar wist hoe?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 5 maanden geleden door  Night. Reden: Ga met je muis over je avatar en klik op het driehoekje en dan op 'Bewerk'

Bijdrager
    Martin67

Peterwillem, Ik zou als ik jou was de iMac gewoon met ethernet bedraad laten.

Het wifi signaal voor de iMac uitschakelen. Je hebt dan een beter, betrouwbaarder netwerk en sneller dan 5Ghz. Maak wel gebruik van goede bekabeling (Cat6)

5Ghz werkt alleen goed wanneer je vanaf de Mac de Extreme kan zien. Deuren en muren verzwakken het signaal aanzienlijk.

Je iPad mini zou ik instellen op het 2,4Ghz en het 5Ghz signaal. Hij schakelt automatisch over wanneer het sterkere signaal zich aanbiedt.

Bijdrager
    peterwillem

Je iPad mini zou ik instellen op het 2,4Ghz en het 5Ghz signaal. Hij schakelt automatisch over wanneer het sterkere signaal zich aanbiedt.

Hoe doe je dat? Bij instellingen < wifi kan ik alleen 2,4 ghz of 5 ghz netwerk kiezen, maar niet beiden.

De Imac en de extreme staan vlak bij elkaar en speedtesten op Ziggo geven geen verschil tussen bedraad of wifi.
    Ik gebruik cat 5 bedrading, maakt dat veel verschil?

Bijdrager
    Golfgast

Zowel de 2.4 en 5 Ghz dezelfde naam geven (SSID op de router), je apparaten kiezen dan automatisch het beste signaal.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.