6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    yanmik

imac en macmini sluimerstand

Al veel gezocht en gelezen maar niet de perfecte oplossing gevonden.
    Zowel mijn imac (dagelijks gebruik) als macmini (mediaplayer aan tv) gaan niet van zichzelf in sluimerstand.
    Volgens mijn instellingen bij ‘energiestand’ zou dit nochtans wel moeten gebeuren ?
    Screenshot enegeriestand bijgevoegd.
    Als ik beide computers handmatig in sluimerstand met aan/uit knop even in te duwen doen ze dit direct wel en werkt ook via appeltje->sluimer
    Op beiden staat wel aan: printerdeling, bestandsdeling, schermdeling.
    Op de imac is via firewire een drobo aangesloten waar alle files opstaan en deze is dus bereikbaar via netwerk.
    Heeft dat er iets mee te maken ?
    Vraag 2: eens computers in sluimerstand (automatisch of handmatig) zou ik graag mogelijkheid hebben om deze met een app via ipad uit sluimerstand te kunnen halen. Kent iemand app die dit doet?

Alvast dank voor jullie hulp.

Bijdrager
    SunKeeper

Hier staat de oplossing voor het sluimerprobleem:

[OPGELOST] 2 Macs, automatische sluimer werkt NIET

Voor vraag 2 moet ik je het antwoord schuldig blijven.

Bijdrager
    1984

Gaat je scherm wel op op zwart na ±15 min.? en bedoel je dat bijvoorbeeld het lampje op de Macmini niet gaat knipperen/schemeren(zoals hij in sluimertoestand doet als je hem er zelf in zet) i.p.v. constant branden .?
    Zover ik weet is dat normaal , echter ik heb bij de sluimerstand computer op nooit staan, verder kan het geen kwaad om hem 24/7 aan te laten staan. voor het scherm is dat een ander verhaal.

Voor vraag 2 :klik op schema zoals je jouw schermafbeelding daar kun je instellen wanneer hij moet gaan sluimeren of ontwaken.
    Verder kun je met de Apple remote (€29) o.a de Mac in en uit sluimertoestand halen

Bijdrager
    yanmik

Gaat je scherm wel op op zwart na ±15 min.? en bedoel je dat bijvoorbeeld het lampje op de Macmini niet gaat knipperen/schemeren(zoals hij in sluimertoestand doet als je hem er zelf in zet) i.p.v. constant branden .?

Scherm gaat wel op zwart na 15 minuten.
    Bij de macmini blijft inderdaad het lampje branden en gaat niet knipperen. Bij handmatig in sluimerstand zetten gaat lampje wel knipperen (dus sluimeren)

Oplossing zoals uit ander topic gebruik ik liever niet.
    Volgens de ‘energiestand’ opties moet het kunnen met OSX zonder extra programma van derden daarvoor te moeten gebruiken.

Een apple remote heb ik maar zou liefst de macmini uit sluimerstand kunnen halen met een app via de ipad om dan zo nadien bvb itunes te kunnen gebruiken en besturen ook met de ipad.

Bijdrager
    eiko

Antwoord vraag 2: iNet WOL

Bijdrager
    SunKeeper

De Mac mini heeft als enige een afwijkende besturing van het sluimerlampje.

Lampje constant aan: de Mac staat aan.
    Lampje gaat constant langzaam van fel naar minder fel en weer terug: de Mac staat in sluimerstand.
    Lampje uit: de Mac staat helemaal uit.

De uitvoer van beeld heeft geen invloed op de status van het lampje.

De nieuwere iMacs hebben helemaal geen lampje meer. De 2de generatie MacBooks Air eveneens niet, als ik het goed heb.

De rest van de Macs hebben de volgende besturing van het lampje:

Lampje uit, maar scherm aan: de Mac staat aan.
    Lampje constant aan, maar scherm uit: de Mac staat aan.
    Lampje gaat constant langzaam van fel naar minder fel en weer terug: de Mac staat in sluimerstand.
    Lampje uit en scherm uit: de Mac staat helemaal uit.

Edit: PleaseSleep is een oplossing voor als je echt ten einde raad bent, zoals ik. Ik heb 2 volle dagen naar het probleem gezocht, maar niet kunnen vinden hoe anders op te lossen dan zo. Het is volgens mij een bug in Mac OS X.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.