12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    iberno

iMac en MacBook in huis syncen en up-to-date houden

Goedendag,

ik heb goed gezocht maar kan niet vinden wat ik zoek….

Het volgende;
    Ik wil mijn iMac en MacBook qua mappen inhoud hetzelfde hebben en houden. Verander ik document x op de MacBook wil ik dat dit ook op de iMac veranderd en visa versa. Programma’s e.d. hoeven niet gesynct.

Ik hoopte dat met MobileMe dit probleem te verhelpen was maar dat werkt voor foto’s en documenten niet echt optimaal omdat je dan alleen handmatig kunt ‘syncen’ door de mappen heen en weer te slepen… Daarnaast is het sneller en makkelijker te doen als beide computers via het netwerk met elkaar verbonden zijn.

Ik kan geen antwoord vinden hoe dit te doen. Ik vind wel oplossingen met TimeMachine, servers, enz. maar kan dit niet makkelijker zonder dat je zelf van computer 1 inlogt op computer 2 en mappen heen en weer sleept???

Hoop dat iemand een kleine guide kan geven….

Bijdrager
    Ian83
    Bijdrager
    computer space

Met Synkron:
    http://www.brothersoft.com/publisher/matus-tomlein.html
    Voor nop en goed. Ik ga maar eens een donatie doen, zo fijn is het.

Bijdrager
    Ian83

Synkron is ook een mogelijkheid en is gratis, maar Chronosync is veel uitgebreider, flexibeler en meer gebruiksvriendelijke dan Synkron.

Geblokkeerd
    Geanonimiseerde gebruiker

Een paar opties hier. Foldershare is nu LiveMesh geworden. Foldershare was veruit de beste maar LiveMesh is helaas nog niet beschikbaar voor Mac.

Bijdrager
    Pieterr

Live Mesh is wel degelijk beschikbaar voor de Mac.
    http://www.mesh.com/Welcome/howto/reqs.aspx

Bijdrager
    computer space

Kun je met chronosync ook 1-richting syncen? Voor sommige mappen wil ik dat. En hij trashed nooit iets dat zou verdwijnen door een sync-actie. Alle “verwijderde” spullen komen keurig in een apparte map die je naar keuze zelf moet opruimen, of na X sync acties, of na X dagen.

Geblokkeerd
    Geanonimiseerde gebruiker
    ”Pieterr”

Live Mesh is wel degelijk beschikbaar voor de Mac.
    http://www.mesh.com/Welcome/howto/reqs.aspx

Niet helemaal: “From the Devices page, click Add Device. Use the drop-down menu to select your computer’s operating system, and then click Install. This downloads the Live Mesh software to your computer.”. Als je dat doet krijg je bij Mac ‘coming soon’ te zien.

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb Live Mesh al een half jaar geleden uitgeprobeerd op de Mac.
    Zie http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1923101#1923101
    Nog even geprobeerd op een andere Mac te installeren en het lijkt allemaal nog gewoon te werken.

To install the Live Mesh software on your Mac

1. Go to the Live Mesh website and sign in using your Windows Live ID.
    2. On the Devices page, click Add Device
    3. In the drop-down menu, select Mac OS X version 10.5 (Leopard), then click Install.
    4. In the Live Mesh window that opens after the download is complete, drag the Live Mesh icon into your Applications folder.
    5. Double-click the Applications folder, then double-click Live Mesh.
    6. In the Sign In dialog box, sign in using your Windows Live ID.
    7. In the Add Device to Live Mesh dialog box, type a name for your device, then click Add Device.

Bijdrager
    iberno

Dank voor de vele reacties:-D Ik zal Livemesh eens uitproberen van de week… weekend nu voorbij en weer genoeg andere dingen te doen haha….

Bijdrager
    CMD-Z

ik ben ook een groot fan van chronosync

Bijdrager
    mcvries

Ik ben wat laat ik weet maar toch…

Als je je Imac en je Macbook wilt syncen, dan neem ik aan dat dat is omdat je je recente documenten mee wilt kunnen nemen op je macbook als je geen gebruik kunt maken van je Imac, toch?

Wat ik zou doen: een gedeelde map op de macbook waarin je je documenten bewaart. Ben je thuis, dan open je de gedeelde map op je imac en werk je verder met de documenten. Altijd duidelijk welke versie recent is, geen derde partij software nodig en je hebt op je macbook je documenten altijd bij de hand.

Of zie ik iets over het hoofd??

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.