11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    PeterK001

iMac en HP PSC 1215 printer – Troubles !

Recent heb ik een iMac aangeschaft. Great stuff ! Nu heb ik geprobeerd om mijn oude printer, een HP PSC 1215 all-in-one aan de praat te krijgen. Met de oude driver, op de bijgeleverde CD, kreeg ik geen leven in de printer. Dan maar op de HP-webstek de laatste driver gedownload voor Mac OS. Nu wil de all-in-one printer wel scannen, maar printen lukt niet. Zodra je een print opdracht geeft (vanuit Word of Safari bvb) krijg ik, als ik de wachtrij bekijk, een foutmelding zonder verdere details. Ondertussen heb ik alle suggesties van HP al uitgeprobeerd, gaande van bvb controle van de inkt tot harde reset van de printer. Resultaat: noppes, de printer weigert te doen waarvoor hij is bedoeld. Wie kan mij verder helpen?

Bijdrager
    johnkeates

Alle HP rommel weg doen, herstarten, printer aansluiten, naar systeemvoorkeuren gaan, op printers klikken, op het plusje onderin, je printer selecteren, op OK klikken, en printen maar.

Bijdrager
    PeterK001

@Johnkeates: heb ik al geprobeerd. Ook dat wil niet lukken :sad::sad:

Bijdrager
    johnkeates

Staat de printer in de linuxprinting database? Zo ja: -> Gutenprint / CUPS

Bijdrager
    mowat

Er is niks fout met een oude HP printer , bij mij staat er al 9 jaar een HP PSC 1200 aan en die werkt probleemloos met de originele drivers zowel op de windows (XP) als op mijn iMac met Tiger 10.4.11.
    Maar met de iMac met snowleopard lukt het niet , maar dat staat dan ook in de lijst die op het net gepubliceerd werd.
    Ik heb op die iMac Vuescan gezet en nu werkt daar de HP ook op zonder problemen.

Bijdrager
    PeterK001

Ik heb dit nog gevonden op de website van Gutenprint:

My multi-function HP Device is not printing over the USB port. What’s wrong?

Several users have reported USB compatibility issues with certain HP multi-function devices. While the Gutenprint driver generates the correct device code to produce printing, the USB connection (the Mac OS X CUPS usb “backend”) may not be capable of communicating properly with the device.

If your device fails to print and you are reasonably sure that you set it up correctly then you may be experiencing this problem. As a workaround you may be able to print to your device by using an alternate connection interface (but this method is not well tested). For devices with a parallel port you can try a USB-to-parallel cable, or a parallel-port print server. Devices that lack a parallel port may possibly function with a compatible USB print server.

De HP1215 heeft enkel een USB ingang. Ik vrees dus dat ik er aan ben voor de moeite.

Bijdrager
    Nikita

Ik heb zo’n PSC 1215 gehad (staat nog ergens stof te verzamelen). Sinds OS X 10.5.0 kon ik inderdaad geen letter meer afdrukken met het ding. Wel scannen, maar HP maakte er verder geen drivers meer voor. Toen maar een nieuwe gekocht… :slant:

Bijdrager
    Ray Dessert

Hey,

@ Nikita en PeterK001,

Ik kan wel (draadloos) printen met men hp psc 1215 maar scannen lukt me tot nu niet.
    Kunnen jullie me zeggen hoe het je gelukt is om te scannen?
    Is de printer rechtstreeks op je Mac aangesloten of werken jullie ook draadloos?

Any help is much appriciated.

Ray

Bijdrager
    johnkeates

Draadloos scannen met dat model vereist drivers op maat om dat de netwerk scan functie in dat model niet gestandaardiseerd is. Printen is wel gestandaardiseerd en kan daarom zelfs zonder productspecifieke drivers.

Bijdrager
    Nikita

Destijds ging het via Fotolader geloof ik… Die herkende de scanfunctie in elk geval, voor wat ik me er van herinner. Maar van mij is het uit 2007 ergens, dus echt up-to-date is het ook niet meer.

Bijdrager
    Ray Dessert

Tx voor de snelle reply Nikita & Johnkeates.

Maar John kan jij me zeggen waar ik die specifieke driver kan downloaden? Heb al veel gezocht maar noppes tot hiertoe.
    Of bestaan deze niet meer:-(

Van mij wel een goede avond gewenst en tot morgen.

Ray

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.