18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    ivar

iMac en geluid

Hey allemaal,

Ik heb hier huis een iMac staan en ook mijn hele muziekverzameling. Alle muziek speel ik af op de computer. Wil een beter kwaliteit kunnen behalen en hem harder kunnen zetten. Zal dus aan de boxen moeten. Iemand een goede betaalbare oplossing lees rond de 2 a drie honderd euro? en dan geluid voor de gehle woonkamer

Bijdrager
    paulhek

Nadat mijn Altec Lansing setje kapot was, ben ik na veel rondkijken gestuit op MFB speakers van Phlips. Dit zijn oude actieve speakers (jaren 70-80), maar qua geluidskwaliteit ontzettend goed. Als je nu iets nieuws vergelijkbaars wilt zul je diep in de buidel moeten tasten. Je kan een flink aantal modellen vinden op marktplaats.

Veel modellen hebben achterop een extra stopcontact waarin je bijv. je airport express kan steken. Ze gaan automatisch aan als ze een signaal ontvangen en als je iTunes stopt/pauseert, zullen ze na enkele minuten uitschakelen. Dus ook nog eens ontzettend handig.

Als je er meer over wilt lezen, ga naar http://www.mfbfreaks.com.

Groet,
    Paul

Bijdrager
    Lesliedec

Ik ben zelf al eens gaan rondhoren in verscheidene winkels en ben zeer te spreken over de Bose Companion 3 set….

Momenteel hangt aan mijn desktop Mac een setje van Altec Lansing waar ik ook zeer tevreden over ben. Ik heb ook een 2.1 setje van Creative en van Philips, maar die komen niet in de buurt van kwaliteit van de andere 2

Bijdrager
    FlyingSeal

Wanneer je een receiver in je huiskamer hebt staan of een home cinema set met vrije audio ingangen (standaard stereo aansluiting of TOSLINK) kan je er ook voor kiezen om deze met je Mac te verbinden. Ik luister zelf muziek vanaf mijn Mac d.m.v. een airport express die ik via TOSLINK op mijn receiver heb aangesloten. Dan ben je voor 89 euro klaar.

Bijdrager
    Rickje

Ik raad je Audio Engine A2 heeeeeeeeeel erg aan!!!!

Super goed, prijs/kwaliteit!!!

200 euro!

Bijdrager
    Stadsman

De Audio Engine speakers komen vaak zeer goed uit de reviews, ik ben al een tijdje aan het overwegen een set te kopen. De A2 zijn zeer betaalbaar en uitstekend maar de A5 zijn van echte topklasse (zie hier de reviews).

Bijdrager
    Pixelpusher

Ik weet niet of ik dit mag vragen in dit topic maar ik ben op zoek naar een set wat ook echt mooi bij de alu iMac past en redelijk geluid geeft voor ongeveer 2 a 300 euro maximaal.

Bijdrager
    Paine

Heb je geen stereo in de woonkamer staan? Kan je hem mooi op aansluiten, zo doe ik het altijd. Aparte computerboxen vind ik altijd zo onhandig ergens.

Bijdrager
    Pieterr

Heeft iemand overigens ervaring met dit setje? Bose Computer Monitor

Bijdrager
    tommy666

Ook ik ben een aanhanger van de MFB’s van Philips. Laat je niet bedrigen door hun leeftijd, voor hetzelfde geluid hoest je tegenwoordig heel wat meer euro’s op. Goede MFB 532 speakers gaan tegenwoordig op MArktplaats weg voor rond de 50 Euro. Ze zijn veelmeer waard dan dat,alleen al voor het volume en de klank. Je kunt ze ook extreem hoog jagen voor ze beginnen te vervormen,al bij al een prachtige speaker voor heel weinig geld.
    (als je wil kan je ook altijd een MFB meeting bijwonen,daar kune je zelf horen hoe goed ze juist klinken;) )

Bijdrager
    Pieterr
    ”paulhek”

http://www.mfbfreaks.nl/

Zijn dit dezelfde freaks, of benne dit weer andere?;-)

Bijdrager
    ivar

Ik helaas geen stereo inst. dus alles moet via de mac en ja het moetook mooi passen bij de alu mac…

Bijdrager
    paulhek
    ”Pieterr”
    ”paulhek”

http://www.mfbfreaks.nl/

Zijn dit dezelfde freaks, of benne dit weer andere?;-)

Het is ongelooflijk, maar blijkbaar is er in het verleden een splitsing geweest binnen deze groep van freaks! Verder doe ik er niet veel mee hoor, wilde alleen maar aangeven dat je echt heel goed geluid in huis haalt met die dingen. Ik had voorheen ook een Altec Lansing setje, klonk best aardig, maar dit is echt stukken beter. :D

Bijdrager
    jeff

Harman Kardon Soundsticks II.
    Alweer een paar jaartjes op de markt, maar geluid en design zijn nog steeds onovertroffen.

Bijdrager
    trabant
    ”jeff”

Harman Kardon Soundsticks II.
    Alweer een paar jaartjes op de markt, maar geluid en design zijn nog steeds onovertroffen.

Zeker geen slechte set, ik ben er erg tevreden over. Op kantoor.

In de huiskamer hoop ik ze binnenkort te kunnen overtreffen met een setje Ferguson Hill FH-007.

Bijdrager
    chatsmit

Ik heb een paar dagen geleden een Logitech Z-680 setje via Marktplaats gekocht voor 90 euro.
    Zijn een aantal jaren oude THX gecertificeerde computer-speakers, maar klinkt voor dat geld fantastisch.

Denk niet dat je voor 90 euro een beter klinkende nieuwe set kan vinden.
    Deze vult zekerste weten je huiskamer.

Bijdrager
    chatsmit
    ”Pieterr”

Heeft iemand overigens ervaring met dit setje? Bose Computer Monitor

Niet veel ervaring, maar een beetje. Ik heb ze getest bij een winkel omdat ik hierna nieuwsgierig was. Niet gekocht. Waarom niet, ze klinken leuk en ook groter dan dat ze werkelijk zijn. Maar ’t midden is vrij hard, het hoog is aardig, de bas is niet eerlijk. En ik vond het z’n prijs niet waard.

Inactief
    Anoniem

Ik gebruik mijn Harman Kardon speakers meer dan mijn dure sterio set van sony. prima kwaliteit en goed over te spreken dus.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.