6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    DocPukkie

iMac en airport express

Ik heb een perfect thuisnetwerk met een airport extreme en een airport express voor het uitbreiden vh netwerk. Nu heb ik sinds kort een iMac en las over internetdeling via de interne airport express van de iMac.
    Dit geprobeerd en het werkt idd. Ik heb een thuisnetwerk, maar… De airport utility kan mijn airport express niet meer vinden (ook niet na het resetten van de airport express)

Is dit een bekend probleem? Heeft iemand een oplossing voor mij?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik kan rustig zeggen dat dat een bekend probleem is.

Bij de drie Airport Express(en) die ik heb gehad is het bij allemaal al enkele malen voorgekomen.
    Ik was altijd bang als ik weer wat moest wijzigen. Het bleef altijd een gok of het wel of niet lukte.

Het is het eenvoudigst om hem even met een Ethetnet-kabel aan de Mac te hangen, dan te configureren en vervolgens los te koppelen.

De ene Express die ik nu nog in gebruik heb update ik gewoon nooit meer, dan kan er ook niets meer mis gaan.

Bijdrager
    madcat

Wat je ook kan doen is weer een factory reset doen, dan zal er een standaard netwerk online komen zodat je het weer kan configureren

Bijdrager
    sven-

Ik zie niet de link tussen probleem met Airport Express en draadloze internetdeling van de iMac ?? Als je de internetdeling stopt, kun je de Airport Express dan weer wel bij Airport Utility zien?

Bijdrager
    DocPukkie

@sven: ja als ik de internetdeling stop en dan het netwerk via mijn externe airport extreme laat gaan dan is de airport express gewoon te vinden.

@madcat: ja die reset heb ik al uitgevoerd, gaf geen oplossing.

Bijdrager
    mark-a-mac

Waarom zou je internetdeling via je interne AirPort (in je Mac) aanzetten als je over een Extreme én een Express beschikt? Volgens mij kun je overigens alleen je draadloos netwerk uitbreiden vanaf de Extreme naar de Express (WDS, maar zo noemt Apple het niet).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.