5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Reez

iMac eind 2013 voorzien van nieuwe memory

Hello ladies and Gents,

Ik heb een vraagje omtrent het geheugen van mijn iMac. Ik gebruik mijn iMac behoorlijk intensief waarbij ik vaak veel programma’s aan heb staan tegelijkertijd en ook vaak werk met virtualisatie tools, xcode etc etc..

Ik heb momenteel de volgende specs op de iMac

iMac (27-inch, Late 2013)
    [Technical Specifications] – [User Guide] – [Warranty & Service]
    iMac – model: iMac14,2
    1 3,2 GHz Intel Core i5 CPU: 4-core
    8 GB RAM Upgradeable – [Instructions]
    BANK 0/DIMM0
    4 GB DDR3 1600 MHz ok
    BANK 1/DIMM0
    4 GB DDR3 1600 MHz ok
    BANK 0/DIMM1
    Empty
    BANK 1/DIMM1
    Empty
    Bluetooth: Good – Handoff/Airdrop2 supported
    Wireless: en1: 802.11 a/b/g/n/ac

Zoals je kan zien zit er enkel 8 gb in. Nu wil ik dus gaan upgraden naar zo hoog mogelijk. Ik zie op de apple website staan dat er max 32gb in kan en dat zou ik het liefst ook doen maar enkel als de portemonnee het toelaat. Mocht dat niet het geval zijn kan ik nu dan 2x 8gb bijvoorbeeld aanschaffen en deze combineren met de 2×4 en later de 2×4 upgraden naar 2×8? Ik meen me namelijk iets vaag te kunnen herinneren dat verschillende groottes afgeraden wordt.

Wat ik ook zou kunnen doen is de 2×4 er helemaal uit halen en de 2×8 erin doen tot ik de andere 2×8 kan veroorloven. Verder zou ik graag tips hebben over welke geheugen ik dan het beste kan nemen. Apple adviseert zelf

PC3-12800
    Niet-gebufferd
    Non-pariteit
    204-pins
    1600 MHz DDR3 SDRAM

Welke merk etc is hierbij het beste?

Bijdrager
    Reez
    Bijdrager
    FABMAC

Hier kan je zoeken: Altijd gebruikt voor m’n extra memory.
    http://www.ec.kingston.com/ecom/config/mfrmod.asp?referid=514

Bijdrager
    fixar

Als je aan de 2x4GB nog eens 2 x 8GB toevoegt (kan gewoon Prima) dan heb je met 24GB een enorm verschil t.o.v. je oorspronkelijke 8GB…

Het verschil tussen 24GB en uiteindelijk 32GB is maar beperkt (en jou misschien wel of geen extra 60 euro waard…)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.