9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ivar

iMac een rommel

Hallo allemaal,
    De laatste maanden/ jaren is mijn Mac een beetje een rommel geworden. Door aanschaf nieuwe mac en hier andere gebruikersnaam voor te gebruiken kwam ik in de problemen met mijn Time machine gegevens. Heb toentertijd een andere gebruiker aangemaakt met oude gebruikers naam. Heb nu dus twee gebruikers op mijn Mac. Geeft her en der wat problemen om gegevens te vinden. Ook muziek staat op verschillende plekke opgeslagen hierdoor volgens mij.
    Ik heb mountain Lion draaien sinds enkele maanden bevalt me erg goed. Nu wil ik dus alles lekker opruimen en alles opnieuw installeren.
    Waar moet ik allemaal aan denken? Ik heb sinds een week of 2 ook office mac 2011 die ik heb gedownload ( via officiële weg) dus heb geen dvd back up. Zelfde geldt dus voor Mountain Lion via app store gedownload
    Zou iemand mij dus stap voor stap kunnen uitleggen wat ik moet doen om gewoon weer 1 gebruiker te krijgen en alles weer netjes te krijgen?
    Heb een iMAc van dikke 2 jaar oud 3.06 intel core 2 duo 8 gb geheugen.
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    Heliasje

Clean Install misschien ????

Bijdrager
    ivar

Ja Graag maar de vraag is waar kan ik al mijn gegevens dan terug vinden? Mijn muziek, documenten programma’s etc etc

Bijdrager
    Soulshaker

Daar moet je eerst een backup van maken , op een externe schijf.
    Die backup zou je eigenlijk altijd moeten hebben moest je imac eens de geest geven … :slant:

Bijdrager
    ivar

Heb ik via time machine

Bijdrager
    fred44nl

als je voldoende schijfruimte in je iMac hebt, maak je een nieuwe gebruiker aan en haal dan m.b.v. Migratie-assistent alleen de gegevens / data terug.
    dat kun je in stapjes doet en daarna de data op een logische wijze organiseren.
    als alles goed staat, dan kun je de “oude” gebruiker wissen, compleet met home-folder.
    zet gedurende deze actie TimeMachine-backup even uit, anders loopt de backup schijf misschien vol.

je kunt onder ML niet meer met Finder in de backup “rommelen”.
    als je dat wel zou willen, dan kun je beter met SuperDuper een kloon van je HD maken op een externe HD.
    daar kun je zelfs van opstarten, indien nodig.

Bijdrager
    ivar

owkee hoe werkt dat dan? Ik bedoel maak in dan een nieuwe hoofdgebruiker aan of zo? en dan de rest stap voor stap verwijderen of zo?
    Ik ben nu mijn muziek op een externe schijf aan het kopiëren. Ben al aan het klloien geweest met Itunes… Nu bij een hoop nummers het irritante uitroep teken…Dus niet meer te vinden. Volgens mij kon je vroeger je bibliotheek opnieuw opbouwen. Kan dat nog steeds?

Inactief
    Anoniem
    ivar op 02 september 2012

Ik ben nu mijn muziek op een externe schijf aan het kopiëren. Ben al aan het klloien geweest met Itunes… Nu bij een hoop nummers het irritante uitroep teken…Dus niet meer te vinden. Volgens mij kon je vroeger je bibliotheek opnieuw opbouwen. Kan dat nog steeds?

Als je handmatig muziek aan het overzetten bent (‘klooien met iTunes’), is een fout zo gemaakt, met alle gevolgen van dien. Je kunt beter de hele iTunes folder in een keer kopieren. Maar gelukkig heb je je TM nog, nietwaar?

Bijdrager
    ivar

Ok, ik wil dus ML opnieuw installeren Itunes is een bende dus wil nadat ik ML opnieuw heb geinstaleerd Itunes opbouwen ed. Haal mijn muziek wel uit Time macine zoals koen zei
    Hoe kan ik Mountain Lion opnieuw installeren?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.