8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Bas de Zwart

imac dvd drive probleem

Sinds een tijdje maakt mijn dvd drive steeds meer lawaai bij het laden van een schijf. Eergisteren het eerste noodlot, de schijven wilden niet meer uit de computer worden gespuugd. Wel bereidde de computer de eject voor, maar slikte vervolgens de schijf weer in. Alleen na eindeloze herstarts, de computer (white imac 20″ core2duo 2007) op zijn rechterkant houden en dan de linkermuisknop indrukken, donderde het schijfje vanaf bureauhoogte op de grond.

Vanaf vandaag willen de schijven niet meer mounten. De drive slikt de schijfjes wel in, maar werpt ze na 39 seconden weer uit. Bij systeeminfo staat wel het type van de schijf. Ook toast herkent deze, maar kan niet lezen/schrijven.
    “MATSHITADVD-R UJ-85J:

Model: MATSHITADVD-R UJ-85J
    Revisie: FCQ5
    Serienummer:
    Externe eenheid: Nee
    Protocol: ATAPI
    Eenheidnummer: 0
    Sockettype: Intern
    Low power polling: Ja”

Heeft iemand suggesties?
    Zelf repareren is heel ingewikkeld, het handigste en goedkoopste lijkt me om een externe drive aan te schaffen (La Cie?).

Bijdrager
    sven-
    ”Bas

het handigste en goedkoopste lijkt me om een externe drive aan te schaffen (La Cie?).

Klopt, vervangen voor een andere Matshita werkt wel voor korte tijd, maar zal op de lange termijn weer problemen kunnen geven. Er zijn meerdere klachten over de (goedkope) Matshita drives..

Bijdrager
    Hansi2124

Ook al geprobeerd om een cd-cleaner te gebruiken? Die borstelt de lens namelijk schoon.

Bijdrager
    bartje

Maakt de drive ook vervelende geluiden voordat die de schijf weer uitwerpt?
    Ik heb dat wel gehad, en heb toen een nieuwe (helaas Matshita) gekregen binnen de garantie.

Bijdrager
    Hansi2124

Hé Bart, waar heb jij die 10.5.6 gedownload die op je MacBook staat?:o

Bijdrager
    bartje

[edit] aangepast;)

Bijdrager
    Hansi2124

Mooi. Nou kom je weer geloofwaardiger over :lol:

Bijdrager
    trabant

Ik zou het toch even melden bij de winkel waar je hem gekocht hebt.
    Je bent niet de enige die de laatste tijd gedonder heeft met de optische drive en met een beetje geluk erkent Apple dat en komt er een verlengd garantieprogramma. Of misschien is dat er al.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.