15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    bassbug

iMac DV (400mhz G3) & OS X => wel of niet doen?

Mijn vriendin heeft een 400 Mhz iMac met 128 Mb ram.
    Draait OS X (10.2.6) een beetje werkbaar op deze jongens (wellicht extra geheugen nodig) of kan ze beter gewoon OS9 blijven draaien?

Met name proteus en iChat (video conferencing!) lijkt me handig om ook hierop te hebben

Jay

Bijdrager
    kenmasters

Ik denk dat het met wat extra geheugen wel kan, os x heeft sowieso meer dan 128 mb nodig om lekker te draaien. 400MHz zal het nog wel trekken denk ik, al zal het niet zo snel zijn als os 9.

Bijdrager
    passenger

Geen probleem, al zit je wel een beetje op het randje. 128 MB kan, maar hoe meer hoe beter. 256 MB of meer werkt een stuk soepeler. Installeer wel volledig schoon, werkt een stuk prettiger.

Heb meerdere 400MHz iMacs op 10.2 laten draaien, als een zonnetje.

Bijdrager
    Mac-ofiel

Moet geen probleem zijn met wat extra geheugen, bij mij draait het zelfs op een iMac 266Mhz :lol:

Bijdrager
    justi

Met min. 384MB RAM draait deze iMac MacOS X beter dan MacOS 9….

Bijdrager
    bassbug
    ”justi”

Met min. 384MB RAM draait deze iMac MacOS X beter dan MacOS 9….

kijk, dat klinkt veel beloved!
    Wat voor geheugen moeten ook al weer iin deze machines? Zijn deze makkelijk te verkrijgen?

Bijdrager
    macpro

Geheugen kun je makkelijk krijgen. Kost minder dan 100 Euro.
    De iMac heeft 2 slots, dus koop gewoon een 512 Mb module.
    Dan heb je voldoende geheugen voor OS X.
    Hier draait ook een iMac DV 400 Mhz met 576 Mb als een zonnetje.

Bijdrager
    jackgr

Met name proteus en iChat (video conferencing!) lijkt me handig om ook hierop te hebben

video conferencing draait alleen op 600mhz en hoger!!!!!

Bijdrager
    tfmichie

Idd, zeker oppassen met videoconferencen en de 400Mhz G3!!… normaal gezien werkt dit niet.

Bijdrager
    macpro

iVisit draait makkelijk op zo’n iMac met 400 Mhz.
    iChat moeten we tzt nog testen.
    Hier zijn alleen USB cammetjes in huis.

Bijdrager
    jackgr

ik heb het geprobeerd op een imac 500mhz. mooi niet . ontvangt ook geen videobeelden.

Bijdrager
    macpro

Dat is balen. :x
    Dan wordt het tijd dat er wat “patches” op iChat komen. :wink:

Bijdrager
    boelie
    ”bassbug”

Mijn vriendin heeft een 400 Mhz iMac met 128 Mb ram.
    Draait OS X (10.2.6) een beetje werkbaar op deze jongens (wellicht extra geheugen nodig) of kan ze beter gewoon OS9 blijven draaien?

Tenzij je 10.2 ergens op een cd hebt staan, ik zou zeggen: wacht even een half jaartje. Dan komt 10.3 uit en naar mijns inzien werkt deze superstrak op elke G3!
    Panther Preview werkt zelfs op m’n 333 iMac superstrak. Videoconf. nog niet geprobeerd, dus dat weet ik niet. Trouwens, extra geheugen kan nooit kwaad, zelfs niet op een ‘classic’ mac!

Bijdrager
    justi

Het lijkt mij dat de meeste G3’s en dan zeker de iMac’s geen voldoende videokaart hebben om optimaal van Quartz Extreme gebruik te kunnen maken. Dit is al een misser in Jaguar laat staan in Panther waar dit moois nog veel meer wordt toegepast…
    Mijn iBookje 500 met 8MB Videogeheugen draait zeer goed Quartz maar geen Quartz Extreme, dus panther is geen optie meer voor deze…
    Panther is voor mij pas echt leuk wanneer ik een powerbook heb aangeschaft, ik wacht dus op panther wanneer deze op de nieuwe 12″ pb wordt meegeleverd. Maar afgezien van het video verhaal geloof ik heel graag dat een G3 CPU goed overweg kan met panther… :wink:

Bijdrager
    ElectricCat

Ik las gisteren op de forums bij Macnn dat iemand die zijn Pismo 400 mgh had geupgrade naar 900 MGH , ook de melding kreeg dat iChat niet supported was op zijn machine.
    Dus dat belooft ook niet veel goeds voor upgrade cards.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.