12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    MacFan55

iMac Dual Core 20″ ging opeens uit en blijft uit!!!!???

Wie kent dit probleem:
    Mijn vrouw’s iMac ging ineens uit en is niet meer aan de praat te krijgen.
    Stroomkabel ed is ok, maar de button achterop de iMac reageert niet meer???
    Hij is 14 maanden oud, dus geen garantie meer…
    Wie heeft enig idee?

:cry:

Bijdrager
    Torino

Klinkt als een defect.., maar wees niet teveel getreurd: je moet gewoon terug gaan naar de winkel. Je mag namelijk verwachten dat een computer langer meegaat dan 14 maanden. Ook al is de garantie verlopen, je mag van de verkopende partij verwachten dat hij de computer maakt.

Succes!

Bijdrager
    Oppie

Zit die kabel er wel goed in, achter in de iMac?

Bijdrager
    MacFan55
    ”Oppie”

Zit die kabel er wel goed in, achter in de iMac?

Uiteraard; heb zelfs een andere kabel geprobeerd om dat uit te sluiten.
    Heb ook al her RAM eruit en weer erin gedaan en de resettechniek van de powermanagement-chip gedaan volgens de Apple-helpsite: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303446-nl
    Maar dat hielp niet…
    :cry:

Sleutelbeheerder
    Night

1jaar ???:x In Europa hebben we TWEE jaar garantie, wát aanbieders ook in hun contracten en/of ‘kleine lettertjes’ zetten;)

Bijdrager
    denboris
    ”Night”

1jaar ???:x In Europa hebben we TWEE jaar garantie, wát aanbieders ook in hun contracten en/of ‘kleine lettertjes’ zetten;)

dit klopt dus niet,
    het is een aabeveling en het gaat niet om wettelijke garantie.

In Belgie heb je twee jaar wettelijk garantie, maar in het tweede jaar moet je kunnen aantonen dat de problemen die je ondervindt, al in het eerste jaar voorkwamen.
    allez, dat dacht ik toch

maar ik zou het ook maar eens proberen om hem onder garantie te laten repareren. Indien ze dat niet willen kan je naar de consumentenbond stappen…

Bijdrager
    MacFan55

Ik ga dit weekend naar de Apple-Store in Groningen. Heb ze net gebeld. Ik moest hem maar even langsbrengen. Ik weet trouwens niet zeker of hij 14 maanden oud is, heb hem in januari 2007 tweedehands gekocht via ebay in Duitsland.
    Is van iemand geweest wiens vrouw hem nog maar pas had. Die man kon er niet mee overweg en heeft hem toen via een kennis op ebay verkocht. Ik heb geen origineel aankoopbewijs, maar wel de originele verpakking etc. Zag er allemaal prima uit, geen krasje te zien
    Misschien kunnen ze aan het serienummer zien dat hij nog maar net een jaar oud is.
    Bedankt voor alle tips en verdere ideeën. Ik houd jullie op de hoogte.
    :|

Bijdrager
    marcogoole

Heel waarschijnlijk is het de voeding van je imac. Bij ons op het werk hebben daar verschillende computers al last van gehad. Probeer volgende eens: licht het lichtje vooraan op als je de powerknop induwt en gaat het terug uit zogauw je die knop lost? Dat was bij ons ’t geval. Blijkbaar ’n veel voorkomende fout van die reeks… Normaal gezien mogen ze daar niet al te moeilijk over doen, omdat dat écht ’n probleem van die imac’s is. Maar tja…
    je kan dat probleem naar het schijnt vermijden door er ’n “stroomregelaar” of zoiets voor te plaatsen (tussen systeem en stopcontact), maar géén idee wat dat is en of dat effectief helpt…

Bijdrager
    G-Force

http://www.apple.com/support/imac/intel/

Rechts bij “About your support coverage” kan je aan de hand van het serienummer zien wanneer de computer is aangeschaft.:)

Bijdrager
    MacFan55

Nou, het is me niet gelukt enige coulance te krijgen via Apple. De garantie is met 1,5 maand overschreden (juli 2006) en daar was “niets aan te doen”, volgens de Apple-medewerkers.
    Rest mij niets anders de reparatie van ongeveer 150 eurie zelf te betalen.
    De powersupplie was inderdaad stuk.

:oops:

Bijdrager
    Oppie

Waar had je ‘m dan gekocht?
    Bij een dealer, of bij Apple zelf?

Bijdrager
    MacFan55

Ik heb hem via eBay in Dld gekocht van iemand privé.
    Die verkocht hem voor zijn broer die er niet mee overweg kon. Oorspronkelijk hadden ze hem bij Amazon.de gekocht. In juli 2006

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.