13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Pixelpusher

iMac drivers voor Windows XP

Beste OMT’ers,

Ik heb (d.m.v. Boot Camp) Windows XP op mijn iMac. Nu is hij helemaal up-to-date (althans dat meldt hij) maar nu gaat het het schuiven van een venster bijvoorbeeld heel traag en als ik scroll dan lijkt het erop alsof hij een nieuw beeld moet ‘renderen’, het gaat dus allemaal helemaal niet vloeiend.
    Ik heb de Leopard CD erin gedaan en de Boot Camp drivers geïnstalleerd, geupdate, maar het maakt geen verschil. Ik heb een (alu) iMac, 8800GS (Nvidia) en 2.8Ghz. Welke drivers zou ik kunnen gebruiken of heb ik gewoon een cruciale stap gemist?

Bijdrager
    MacToob

Als het goed is vraagt Bootcamp tijdens of rondom het partitioneren of je een cd met drivers wil maken speciaal voor de windows-versie die je gaat installeren.
    Heb je dat gedaan? Dat zijn de drivers die Windows XP nodig heeft voor je videokaart, geluid enz.

Groetjes,

MT

Bijdrager
    Pixelpusher

Volgens mij heeft hij dat niet gevraagd maar het kan dat ik het over het hoofd heb gezien, kan ik deze cd nu nog maken?

Moderator
    unSOUND

De drivers op de Leopard DVD zijn bedoeld voor XP Service Pack 2. Heb je toevallig de machine geupdate naar Service Pack 3 ?

Bijdrager
    Pixelpusher

Dat zou goed kunnen ja, ik kan zeker niet meer terug zonder een herinstallatie?:D

Moderator
    unSOUND

Volgens mij was het van belang dat je EERST je Bootcamp update, en dan pas Service Pack 3 installeerde. ( hoewel je het natuurlijk ook gewoon bij SP2 kunt houden )

Zie hier de pagina van Apple er over:

http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/application_updates/bootcampupdate21forwindowsxp.html

Important: Installation of Boot Camp 2.1 is required before installing Windows XP Service Pack 3 (SP3)

Bijdrager
    Pixelpusher

Maar het is dus in ieder geval niet zo dat ik nu gewoon een aantal drivers kan downloaden en die kan installeren zodat hij het gewoon doet?

Moderator
    unSOUND

Het is geen probleem met de drivers, het is een probleem met SP3, waardoor als gevolg daarvan de drivers niet geladen kunnen worden. De drivers zijn er dus gewoon, maar door SP3 werken ze niet.

Bijdrager
    Calpa

Als het goed is kun je SP3 gewoon terugdraaien via het software-gebeuren bij het configuratiescherm.

Bijdrager
    Pixelpusher
    ”unSOUND”

Volgens mij was het van belang dat je EERST je Bootcamp update, en dan pas Service Pack 3 installeerde. ( hoewel je het natuurlijk ook gewoon bij SP2 kunt houden )

Zie hier de pagina van Apple er over:

http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/application_updates/bootcampupdate21forwindowsxp.html

Important: Installation of Boot Camp 2.1 is required before installing Windows XP Service Pack 3 (SP3)

Even opnieuw geinstalleerd maar er gebeurd niets als ik op dat bestand klik. Hij opent niet, niets.

Moderator
    unSOUND

Wat heb je precies opnieuw geïnstalleerd ? Die drivers ? Windows ? Bootcamp ?

Bijdrager
    Pixelpusher

Ik heb gewoon met Boot Camp (staat natuurlijk al op mijn iMac, Leopard) een partitie gemaakt van 80GB, Windows CD erin formateren naar NTFS en toen geinstalleerd. Kan het zijn dat ik misschien Boot Camp op Mac OS X ook moet updaten (lijkt me eigenlijk zeer onwaarschijnlijk)?

Moderator
    unSOUND

Nee. Het idee is dat je een partitie maakt, Windows XP SP2 installeert, onder Windows de Bootcamp drivers update, en dan SP3 binnen haalt. Probleem is dat Windows standaard gelijk zelf alles gaat downloaden en installeren tenzij je dat direct uit zet.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.