3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    tristanvdzon

iMac download heel traag wel gewoon 120mbps via speed test

ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een iMac en een mac book pro! nu wil ik downloaden vanuit de app store. nu doet hij er gewoon 10 uur over om 6gb naar binnen te halen. tijdens het downloaden liet de speedtest lopen die geeft echter gewoon 120mbps aan dus aan het internet kan het niet liggen! mijn setup is als volgt modem cisco (ziggo) –> Airport time capsule 3 t –> iMac via kabel en mijn Mac book pro via de wifi! mijn internet is echt gewoon top alleen het downloaden via de store gaat gewoon tergend traag!

heeft iemand misschien een oplossing voor mij?

Bijdrager
    Usain

10 uur maar?!?! Dat is nog snel.

Bijdrager
    Niels

Even de download (ik neem aan El Capitan) pauzeren, het bestand in finder uit de programma’s verwijderen in de app store annuleren en opnieuw starten (was toen bij mij binnen een half uur binnen). Of een nachtje laten toeteren (wel even automatisch sluimeren uitzetten). Het is nog steeds erg druk op de apple servers ivm de updates van zowel OSX als iOS en de vele app updates, dus af en toe vertraagd de boel.

DNS tijdelijk aanpassen naar Google (8.8.8.8) schijnt ook te werken, maar dan moet je ook opnieuw starten.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Niels.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.