15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    pelpinda

[Opgelost] iMac doet niets meer

Vandaag lekker thuis aan het werk op mijn iMac, gaat plots het scherm op zwart. Neeeee niet nu…. Met alle ellende die er al is in de wereld.

Mijn grote liefde laat me in de steek na net 7 jaar. Alle toetscombinaties geprobeerd en knop aan / uit gedaan, maar geen geluid en geen beeld. Alles gecontroleerd qua kabels en dat ziet er goed uit.

Mijn grote liefde 💓 zal me toch niet in de steek laten? 😢
    Weet iemand of hij nog gereanimeerd kan worden? 😷

Hij moet toch nog wel een paar jaar mee kunnen? Tja… en er is natuurlijk geen winkel meer open waar ik naar toe kan om te checken.

Wie heeft er nog een optie?
    onderstaande site reeds bekeken… met angst en beven.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204267

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door Night. Reden: Topic opgelost
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Heb je de instructies op die pagina ook gevolgd? Je zegt namelijk alleen dat je hem bekeken hebt, niet dat je er meer mee gedaan hebt:)

Bijdrager
    pelpinda

<p class=”cite”>Jakko Westerbeke op 18 maart 2020 om 10:27</p>
    Heb je de instructies op die pagina ook gevolgd? Je zegt namelijk alleen dat je hem bekeken hebt, niet dat je er meer mee gedaan hebt:)

Grapjas! Ik ben dan wel een vrouw maar niet blond. Hahahaha Instructies allemaal opgevolgd.

Bijdrager
    Blieper

Ik zou even iemand in Zoetermeer die een beetje verstand van zaken heeft vragen of die jou wil helpen…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als je werkelijk alle handelingen gedaan hebt die in je link staan (dus ook de links die dáár dan weer in staan zoals een SMC reset) dan ben ik bang dat zeer waarschijnlijk je voeding / zekering stuk is gegaan.

Moderator
    Night

Gelukkig zijn op Apple na  de meeste authorized resellers nog gewoon open…

Bijdrager
    pelpinda

<p class=”cite”>Blieper op 18 maart 2020 om 13:12</p>
    Ik zou even iemand in Zoetermeer die een beetje verstand van zaken heeft vragen of die jou wil helpen…

Heeeeellll graag! Mijn dank is groot.

Moderator
    Night

Eh… volgens mij bedoelde @Blieper dat jij zelf iemand, die in je omgeving woont, moet vragen om je te helpen 🤔

Bijdrager
    Blieper

Yaaaah, dat bedoelde ik😃

Bijdrager
    pelpinda

<p class=”cite”>Blieper op 18 maart 2020 om 18:50</p>
    Yaaaah, dat bedoelde ik😃

Aiiii sorry verkeerd begrepen!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>pelpinda op 18 maart 2020 om 13:00</p>
    Grapjas! Ik ben dan wel een vrouw maar niet blond. Hahahaha Instructies allemaal opgevolgd.

Zo bedoelde ik het niet:) Ik kreeg uit je bericht de indruk dat je huiverig was om die instructies te volgen en daarom misschien om advies vroeg of je dat moest doen of dat er nog andere methodes waren die je eerder zou kunnen proberen.

Bijdrager
    RW076

Begin hier eens. https://nl.ifixit.com/Device/iMac_Intel
    Het kan best veel zijn, maar de voeding (of een onderdeel ervan) lijkt het meest redelijk.
    Via > Over deze Mac kom je erg snel achter je iMac. Via Mactracker > Desktops > iMac > naar beneden scrollen weet je dan snel hoe het MEC nummer moet heten.

https://apps.apple.com/nl/app/mactracker/id430255202?mt=12

Bijdrager
    pelpinda

Iedereen dank voor de hulp.

Vandaag kon ik terecht bij een reparateur om de hoek. Super service en wat bleek… de kabel was het probleem. Nu een andere kabel en hij doet het weer als een zonnetje. Super blij!!!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dus ‘gewoon’ een 220V kabelbreuk?

Moderator
    Night

Gelukkig dat het zoiets simpels was. Dit soort reparaties zijn helemaal geweldig 🙂

Volgende keer de cavia niet meer los rond laten lopen 😛 😛 😛

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.