15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager

iMac die opstart vanuit slaapstand

Een probleempje:
    Ik heb een 27″ iMac die werkt als een tierelier.
    MAAR!
    ’s nachts zet ik mijn mac altijd op slaapstand, zodat ik ’s ochtends weer sneller aan de slag kan.
    Nu is het zo dat als ik mijn mac op slaapstand zet, hij om het uur weer eventjes aanfloept. Ik heb al uitgevogeld dat dit door mijn externe harde schijf komt die Time Machine gebruikt, dus die harde schijf zet ik iedere avond uit. Kan ik mee leven…
    Maar als ik, terwijl mijn mac slaapt, ergens in mijn kamer een lamp aan of uit doe, schiet mijn mac weer aan! dit doet hij ook wel eens zonder reden. (en ik kan je verzekeren dat als je bijna slaapt en je krijgt een bom licht van 27 inch een meter naast je, dat dat geen pretje is..).

Heeft iemand hier een oplossing voor?

alvast bedankt!
    Rob

Bijdrager
    @RoRoNL

Instellingen>Energiestand

Staat daar onderaan het Vakje “Start automatisch op na stroomstoring” aan of uit?

Mijn advies om dat uit te vinken, zou wel eens relevant kunnen zijn. Anders kijken we even verder.

+ In hetzelfde overzicht: Schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang. Staat deze ook uit?

Bijdrager
    Vinhelper

De stekker andersom in het stopcontact steken.

Je denkt vast: ”Huh, waar heeft die het over?”.

Maar het is echt waar, ook al weet ik niet of het bij jou ook zo is.:wink:

Bijdrager

@roronl: Bedankt voor je hulp! ik heb het meteen geprobeerd, maar tevergeefs… zodra ik mijn lamp uit knip, gaat mijn mac weer aan..

@Vinhelper: haha ik dacht idd “wat zegt hij nou?” maar ik zal het meteen proberen. Thnx!

Bijdrager
    @RoRoNL

Dat is in huizen met een spooky oude bedrading misschien een oplossing, Ha, maar niet het meest voor de hand liggend. Kan geen kwaad om te proberen natuurlijk, maar verwacht geen wonderen. :$

Bijdrager
    1984
    Vinhelper op 02 november 2010

Je denkt vast: \’\’Huh, waar heeft die het over?\’\’. Dat denk ik inderdaad, maar leg rustig eens uit .
    Het uit slaapstand komen had ik ook, maar dar gaf @roronl al advies voor

Andere tip : leg je muis op zijn rug…..

Bijdrager
    Vinhelper op 02 november 2010

Je denkt vast: \’\’Huh, waar heeft die het over?\’\’.

Maar het is echt waar, ook al weet ik niet of het bij jou ook zo is.:wink:

Nope…. werkt ook niet… Ik heb de stekker meteen ook maar in een stopcontact in de muur gestoken; hij zat eerst in een stekkerdoos, maar dat is het ook niet dus..

@1984: De muis op zijn rug leggen of uitzetten heeft ook geen nut, merk ik. maar toch bedankt!

Bijdrager
    @RoRoNL

Wordt tijd dat je maar eens Apple support moet bellen. Als je Apple Care hebt helemaal.

Bijdrager
    roronl op 02 november 2010

Wordt tijd dat je maar eens Apple support moet bellen. Als je Apple Care hebt helemaal.

Dan zit er denk ik niet anders op…

Iedereen bedankt voor zijn/haar hulp!

Bijdrager
    Tjerker

laat even horen hoe het afloopt!

Bijdrager
    1984
    [email protected] op 02 november 2010

Dan zit er denk ik niet anders op..

maclover111 op 02 november 2010

Wat een tering service bij Apple weer.

Bel ik met mijn Apple Premium Reseller. en leg ik het probleem uit. verbinden zij mij door met Apple Care.

Eenmaal door het keuze menu heen gedrukt. moet ik 20 minuten wachten tot ik geholpen wordt.

Samen met de medewerker aan de telefoon resetten wij de SMC en het pram. klik op de link voor de rest

ratelend geluid HD iMac 27"

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    [email protected] op 02 november 2010

Ik heb al uitgevogeld dat dit door mijn externe harde schijf komt die Time Machine gebruikt, dus die harde schijf zet ik iedere avond uit. Kan ik mee leven…

Maar als ik, terwijl mijn mac slaapt, ergens in mijn kamer een lamp aan of uit doe, schiet mijn mac weer aan!

Vreemd: volgens mij is het zo (in ieder geval bij mijn 27″ iMac) dat als de computer in de sluimerstand terecht is gekomen hij dus niet aangaat voor elke uurlijkse TM back-up. In plaats dáárvan begint TM zodra ik hem zelf uit de sluimer haalt. TM maakt dus géén backups tijdens sluimer. Dat hoeft dus ook niet, want in de sluimerstand veranderd er niets aan je hd want eigenlijk staat je Mac gewoon “uit”. Ik denk eerder dat we hier te maken hebben met een slecht lichtnet dat ergens sluiting of zo maakt.

Wat die storingen betreft als je een lamp aan zet: zet je Mac en andere apparaten eens op een surge protector, dan heb je er geen last meer van.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

(en ik kan je verzekeren dat als je bijna slaapt en je krijgt een bom licht van 27 inch een meter naast je, dat dat geen pretje is..)

Off-topic:
    Ik heb dat ooit een keertje gehad met een rolgordijn dat met een tering vaart omhoog schoot (RRRIIITTTSSS) overdag terwijl ik half lag te slapen (ik had nachtdienst gehad). Ik dacht dat ik een hartaanval kreeg zeg! De volle zon scheen ineens naar binnen, het leek wel een atoombom….

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat het omdraaien van een stekker betreft:
    Het schijnt dat sommige apparaten “fase gevoelig” zijn. (o.a de CV ketel)
    Bij wisselstroom heb je meestal 50 maal/sec een “switch” in de polariteit van de linker en rechter pool. Sommige apparaten zijn gevoelig voor de fase van de sinusgolf die wisselstroom volgt. Het apparaat “verwacht” dan een positieve piek terwijl het een negatieve piek is en kan daardoor van slag raken. Maar bij mijn weten geldt dat voor slechts heel weinig apparaten en zeer zeker niet voor een Mac…

Bijdrager
    Vinhelper

Oh, dan weet ik dat ook weer.:wink:

Maar zo’n surge protector gebruiken/testen, is het proberen waard, wie weet helpt het.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.