One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Desktop » [opgelost] iMac Desktop afbeelding steeds terug naar default

[opgelost] iMac Desktop afbeelding steeds terug naar default

Profielfoto van sophie

sophie op 13 september 2017 #

Goeiemorgen,

Dit is geen erg probleem maar wel een beetje vervelend.
Ik gebruik mooie foto’s als mijn desktop afbeelding.
Voor de één of andere reden , na één dag of na een paar dagen, beslist de Mac na het opstarten om
de afbeelding van de besneeuwde bergen( die standaard in de foto’s van desktop staan) terug te plaatsen, altijd.
Heeft er iemand een idee hoe dit komt?
Vind het vervelend dat ik iedere keer opnieuw mijn foto moet plaatsen.

Alvast bedankt,
Sophie

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: Titel verhelderd
  • Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 5 dagen geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: Topic opgelost
Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 13 september 2017 #

Klik in de Finder op het menu Ga en druk terwijl dat open is de ⌥-toets in. Er verschijnt dan een keuze Bibliotheek — klik daarop en ga naar de map Preferences, waarin je een bestand genaamd com.apple.Desktop.plist kunt vinden. Gooi dat in de prullenmand en stel daarna in de Systeemvoorkeuren je bureaubladachtergrond opnieuw in. Met een beetje geluk is het probleem daarmee opgelost.

Profielfoto van sophie

sophie op 14 september 2017 #

Dag Jacob,
so far so good, heb alle stappen gedaan en nu blijft mijn desktop afbelding staan.
Dank u wel:-)

Over dit topic

Gestart op 13 september 2017 door sophie

Laatste reactie door sophie

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?