28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:

Bijdrager
    LEXY

iMac design uitontwikkeld?!

Ik fantaseer wel eeens hoe de volgende generatie iMacs eruit gaat zien, maar volgens mij kan ze niet veel spectaculairder meer worden vormgegeven door mijnheer Ive. Vanaf de lancering heeft de iMac twee rigoreuze gedaanteverwisselingen ondergaan, maar wat kan er nu nog anders aan dit ontwerp?
    OK de brede witte band aan de onderkant kan nog weg, de voet kan anders, ze kan nog in het zwart ipv wit en van de dikte zou nog wat af kunnen. Maar veel meer dan details zijn dat niet.
    Pas als het technisch in staat is om ipv een beeldscherm een driedimensionale holografische projectie te gebruiken, zal in mijn ogen de iMac weer eens echt veranderen.
    Wat is jullie visie over de iMac van de toekomst en moet Jonathan I. maar zolang een ander baantje gaan zoeken??

Bijdrager
    kontheur

Ik heb zelf geen idee, maar in dit topic op macwereld.nl staan ook al een aantal reacties. (Sorry voor de concullega strijd…)

Bijdrager
    MacBeer

Waarom die brede band weg onder aan de huidige iMacs? Ik begrijp niet waarom zoveel mensen daarop tegen zijn. Die brede band is denk ik een estitische ingreep die ervoor zorgt dat het beeld zelf optisch goed in het vlak zit. Zou die brede band er niet zijn en waren de randen aan weerszijden van het beeld even dik dan zou het beeld ‘optisch’ naar beneden vallen.
    Kijk maar eens naar passe-partous. Heel vaak is de rand onder aan het beeld net wat hoger dan de ruimte boven het beeld. Hierdoor ‘staat’ het beeld beter in het vlak.
    Lastig uit te leggen!

Bijdrager
    MauZ

misschien wordt de volgende generatie iMac nog dunner, dat je dan helemaal het idee hebt dat het alleen een monitor is:D

Bijdrager
    G-Force
    ”MacBeer”

Waarom die brede band weg onder aan de huidige iMacs? Ik begrijp niet waarom zoveel mensen daarop tegen zijn. Die brede band is denk ik een estitische ingreep die ervoor zorgt dat het beeld zelf optisch goed in het vlak zit. Zou die brede band er niet zijn en waren de randen aan weerszijden van het beeld even dik dan zou het beeld ‘optisch’ naar beneden vallen.
    Kijk maar eens naar passe-partous. Heel vaak is de rand onder aan het beeld net wat hoger dan de ruimte boven het beeld. Hierdoor ‘staat’ het beeld beter in het vlak.
    Lastig uit te leggen!

Mee eens, ik heb niks tegen de brede band. Sterker nog, ik vind de band er erg mooi uitzien. Een mooi wit vlak met het Apple logo er op… Ik begrijp wat je bedoelt, in mijn inziens laat het zien dat het een iMac is (dus een computer), en niet een uit de kluiten gewassen (lees: te dikke) monitor.

Overigens had ik begrepen dat de kin niet weg kan vanwege de voeding.

Bijdrager
    Dick de Roos

Een jaar geleden heb ik al eens geschreven dat er qua ontwerp aan de iMac niet veel veranderd hoeft te worden. Het model is nagenoeg ideaal.
    Het enige probleem is, vind ik, dat de uitwisselbaarheid van onderdelen. Dezen (HD, Optische eenheid) kunnen slechts met veel moeite vervangen kan worden. Je moet daarvoor het scherm verwijderen, wat ik nogal vreemd (komt dat wel weer goed?) en zeker onhandig vind.
    Verder moet er de mogelijkheid zijn om het scherm (zeg: 5 cm) in hoogte in te kunnen stellen. Dat hoeft niet per se zo eenvoudig te zijn als bij het vorige model (de G4), maar het blijft knullig dat langere mensen de iMac op een pak papier moeten zetten.
    Als dat wordt verbeterd, is de iMac een ideaal apparaat, met een uitstekend OS.

Bijdrager
    joffrie
    ”LEXY”

Volgens mij kan ze niet veel spectaculairder meer worden vormgegeven door mijnheer Ive.

Bij sommige mensen blijven gewoon nieuwen idee├źn opborrelen.

En als er dan ook nog eens nieuwe technologi├źn worden uitgevonden. Alles wordt kleiner en beter. Zolang zullen ze bij Apple nieuwe designs uitvinden/ontwerpen voor een iMac. :apple:

En elke volgende wordt dan weer beter bevonden van de vorige, of toch zeker niet slechter.

Bijdrager
    Welles
    ”LEXY”

Volgens mij kan ze niet veel spectaculairder meer worden vormgegeven door mijnheer Ive.

Kijk, en d├ít is precies de reden dat mijnheer Ive Senior Vice President Industrial Design is, en niet iemand die denkt dat er niks nieuws meer te bedenken is…:D

Bijdrager
    joffrie

Een zwarte iMac komt er volgens mij ook nog wel. Aangezien ze ook een zwarte MacBook hebben.
    Maar ja dat zijn natuurlijk gewoon variaties op het basisontwerp.

Bijdrager
    awi

ik vond deze PC (foei toch….) eigenlijk best mooi, kan wedijveren met de mini

misschien inspiratie voor mr Ive? Bovendien is onze smaak over 5 jaar weer helemaal anders

Anoniem

Lijkt net alsof hij z’n tong uitsteekt…:roll:

Bijdrager
    chatsmit

Ja leuk ding, ziet er goed uit! Hij steekt inderdaad zijn tong uit, nu je het zegt zie ik het ook haha. Maar ja, het is een pc he, die plagen altijd…

Bijdrager
    Slecht
    ”joffrie”

Een zwarte iMac komt er volgens mij ook nog wel. Aangezien ze ook een zwarte MacBook hebben.
    Maar ja dat zijn natuurlijk gewoon variaties op het basisontwerp.

Inderdaad; kijk ook naar de iphone.
    Volgens mij gaat zwart zwaar domineren in Leopard.

Bijdrager
    PietjePuk
    ”Zakske”

Lijkt net alsof hij z’n tong uitsteekt…:roll:

Net als de iMac G4 dus.

Bijdrager
    jeroen.p

Persoonlijk vind ik dat zwart meestal lelijk/goedkoop aandoen…

:cry:

Bijdrager
    PietjePuk

Voor zoveel geld extra te kosten mogen de toetsen van het toetsenbord dan ook wel zwart zijn zeker.:?

Bijdrager
    Dick de Roos
    ”PietjePuk”

Voor zoveel geld extra te kosten mogen de toetsen van het toetsenbord dan ook wel zwart zijn zeker.:?

Met witte letters? :evil:
    Overigens is dat ergonomisch niet ideaal.
    Dus dat valt af voor de ideale computer. :apple:

Bijdrager
    PietjePuk

Kan best zijn, maar het ziet er niet uit.

Bijdrager
    jeroen.p

Toch hadden de oude pro toetsenborden witte letters, toch?
    Dat zag er best mooi uit.

Bijdrager
    VLC

Ziet er niet uit zeg , een zwarte iMac . Tenminste op dat plaatje :?

Bijdrager
    joffrie

Uiteindelijke gaan ze dan misschien gewoon weer terug naar deze? Wie weet.
    wat dan de ‘mode trent’ wordt.

Bijdrager
    LEXY

Zie hier trouwens de laatste creatie van Jonathan Ive…:roll:

Bijdrager
    PietjePuk

Ik zie niets…

Bijdrager
    strigoi

Terug naar de topic, de iMac moet wel ooit veranderen, maar hoe en wat dat gaat er lastig worden. En wanneer… only steveness knows!

Bijdrager
    Dick de Roos
    ”strigoi”

Terug naar de topic, de iMac moet wel ooit veranderen, maar hoe en wat dat gaat er lastig worden. En wanneer… only steveness knows!

De iMac hoeft niet te veranderen.
    Hooguit in de technische sfeer, maar het uiterlijk is al nagenoeg perfect.
    En iets wat perfect is, zal bij verandering alleen maar minder perfect worden.
    Technisch, het uitwisselen van onderdelen, de instellingsmogelijkheden, misschien de aansluitingen en voor mijn part de kleuren kunnen worden aangepast.
    Verder laten zoals het is.:)

Bijdrager
    fistkikker

In de ontwerpfilosofie van Ive moet een vorm zo eenvoudig en vanzelfsprekend mogelijk zijn. Veel eenvoudiger dan de huidige iMac is moeilijk, gekunstelder wel. De iMac G4 was anders, omdat de drives toen niet betrouwbaar schuin geplaatst zouden kunnen worden. Tegenwoordig is dat kennelijk geen probleem meer en kan dus de eigenlijke computer van de voet naar het scherm. Volgens de overlevering was het huidige ontwerp al de bedoeling bij het ontwerpen van de iMac G4. Het verschil met de eMac (en in zekere zin met de iMac G3) is ook vooral dat de beeldbuis vervangen is door een LCD scherm, de eMac zag er recht van voren vrijwel precies zo uit als de iMac G5 en de huidige iMacs (op de speakers na).

Ik begrijp dat ze de huidige vorm met ongeveer het ideaal is van Ive en gok dat het nog wel even blijft. Zonder nieuwe technologie die een andere vorm vanzelfsprekender maken, verandert er vast weinig (flexibele LCD’s?).

Bijdrager
    Juch
    ”Dick
    ”strigoi”

De iMac hoeft niet te veranderen.
    Hooguit in de technische sfeer, maar het uiterlijk is al nagenoeg perfect.
    En iets wat perfect is, zal bij verandering alleen maar minder perfect worden.
    Technisch, het uitwisselen van onderdelen, de instellingsmogelijkheden, misschien de aansluitingen en voor mijn part de kleuren kunnen worden aangepast.
    Verder laten zoals het is.:)

Ik denk dat als ze de “multi-touch” technologie willen invoeren; en als ik het kan voorspellen wel, dat dan de design van de iMac toch veranderd moet worden. Wat ergonomischer om met het beeld te kunnen ‘spelen’ als gebruiker.
    Geen idee hoe het eruit zou moeten komen te zien, maar Jonathan krijgt genoeg betaald om het uittezoeken lijkt me;):P

Bijdrager
    iMac G3

Ik dacht ook dat er niets meer te verzinnen was toen ik mijn G3 kocht. Maar ja ik had het dus fout!

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.