4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Blue helmet

iMac crasht bij maken TM back up (OPGELOST)

Situatie: iMac met een Time Capsule, draad verbonden.

De Time Machine back ups werden tot gisteren probleemloos gemaakt. Gisteren crashte ineens de iMac en startte weer op met de melding van de crash en een rapport. Toen TM weer geen lopen kreeg ik de melding dat de sparsebundle in gebruik is en dat er dus geen TM back up gemaakt kon worden. Dus vandaag het sparsebundle probleem opgelost en weer een TM back up laten draaien. Echter op het moment dat je het aantal Mb’s van de TM back up ziet en de back up verder wil gaan, crasht de iMac weer. Ik heb dit een aantal malen geprobeerd maar elke keer als de TM back up echt gaat draaien, crasht de iMac.

Iemand enig idee?

Bijdrager
    johnkeates

Heb je een kernel panic of een vastloper? Wat staat er in het logboek?

Bijdrager
    Blue helmet

Hierbij de gegevens van zowel system als kernel log.

System log

Last login: Sat Apr 20 07:03:15 on console
    iMac-van-:~ $ tail -f /var/log/system.log
    Apr 20 07:09:16 — last message repeated 1 time —
    Apr 20 07:11:18 iMac-van-.local Finder[193]: [QL] Can’t get plugin bundle info at file://localhost/Applications/iBooks%20Author.app/Contents/Library/QuickLook/iBooksAuthorQL.qlgenerator/
    Apr 20 07:11:18 iMac-van-.local quicklookd[318]: [QL] Can’t get plugin bundle info at file://localhost/Applications/iBooks%20Author.app/Contents/Library/QuickLook/iBooksAuthorQL.qlgenerator/
    Apr 20 07:12:35 iMac-van-.local WebProcess[301]: objc[301]: Object 0x7fe81bc1c7d0 of class NSUserDefaults autoreleased with no pool in place – just leaking – break on objc_autoreleaseNoPool() to debug
    Apr 20 07:13:05 — last message repeated 1 time —
    Apr 20 07:13:50 iMac-van-.local quicklookd[324]: [QL] Can’t get plugin bundle info at file://localhost/Applications/iBooks%20Author.app/Contents/Library/QuickLook/iBooksAuthorQL.qlgenerator/
    Apr 20 07:14:08 iMac-van-.local login[327]: in pam_sm_acct_mgmt(): OpenDirectory – Membership cache TTL set to 1800.
    Apr 20 07:14:09 iMac-van-.local login[327]: in od_record_check_pwpolicy(): retval: 0
    Apr 20 07:14:09 iMac-van-.local login[327]: in od_record_attribute_create_cfstring(): returned 2 attributes for dsAttrTypeStandard:AuthenticationAuthority
    Apr 20 07:14:09 iMac-van-.local login[327]: USER_PROCESS: 327 ttys000

Kernel log

Last login: Sat Apr 20 07:16:55 on ttys000
    iMac-van-:~ $ tail -f /var/log/kernel.log
    tail: /var/log/kernel.log: No such file or directory

Opmerkelijk is dat ondanks dat ik het sparsebundle probleem simpel heb opgelost. Ik ontvang althans niet meer de melding dat er geen back up gemaakt kan worden vanwege het feit dat de sparsebundle in gebruik zou zijn.
    Dus deze melding niet meer

Maar als ik dan een back up start dan klapt de iMac eruit, consequent.

Bij TM voorkeuren zie je het volgende.

opm. automatische kopie bewust nu uitgezet

Bijdrager
    Blue helmet

Opstarten in veilige modus was niet de oplossing. Ook was opstarten met de toets combinatie, ALT-CMD-R-P, niet de oplossing.
    Maar klik je op het TM logo recht bovenin het scherm en druk je de ALT toets in dan krijg je optie, Controleer reservekopie. Ik heb dit laten uitvoeren en na enige tijd gaf het systeem aan dat er opnieuw een reserve kopie opgestart kon worden en dat de oude reservekopieën verwijdert zouden worden.
    OK, oude kopieën weg maar een werkend systeem daarvoor terug…. dus daarvoor gekozen. Time Machine kopieën worden na de initiële reserve kopie weer probleemloos gedraaid!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.