14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Rttgfde

iMac core2duo is traag

Mijn nieuwe iMac core2duo 24″ is werkelijk zo traag als … nouja
    in ieder geval: er zit 1 gb werkgeheugen in en de 2,33 GHz processor,

zal een uitbreiding van het werkgeheugen mijn problemen oplossen als je
    naar dit dock kijkt? http://www.dirksierd.nl/upload/Afbeelding%201.png

zoals je kunt zien in het laatste icoon is dat het groene streepje voor vrij RAM bijna nihil is.

bvd

Bijdrager
    Selected

Het is idd een beetje raar….maar enne..zag op de foto dat je sommige apps icons heb verandert….ik heb in het verleden IconFinder CM gebruikt, maar jammer genoeg is IF CM niet te gebruiken op een Intel Mac…welke aplicatie heb je hiervoor gebruikt..? Cady Bar..??
    Thanks …

Bijdrager
    Marijn

Dat je Mac traag is ligt niet direct aan je RAM
    Heb je onlangs TinkerTool System gebruikt????
    Ik had Tinkertool System draaien en prompt werd mijn iMAC (ik heb dezelfde als jij) retetraag

Bijdrager
    Oppie
    ”Selected”

Het is idd een beetje raar…

Helemaal niet raar!
    De helft van je geheugen is nog min of meer vrij, nl ‘inactief’
    Lees maar: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107918

Kijk eens (ook in Activiteitenweergave) of je CPU niet in beslag wordt genomen door een brak progje, of bv ook Widget…

En idd, blijf af van tweak-dingetjes als ‘beginner’…

Bijdrager
    Rttgfde

@ Selected
    Ik heb met pixadesk geexporteerd naar icns (indien nodig) en gewoon binnen het programma de huidige vervangen.

@ Oppie
    Nee, ik gebruik geen tinkertool, maar het is nu alweer wat rustiger, ik heb wat background processes afgesloten e.d. en mijn imac lijkt sneller te werken met 350mb werkgeheugen vrij.

We’ll see, ik breid mijn 1 gig wel uit naar 2 gig binnenkort, dus misschien ben ik dan van al m’n problemen af, ik vroeg me alleen af of het een logische verklaring zou kunnen zijn.

bedankt iig

Bijdrager
    Oppie

Koop wat je wilt, maar je screenshot gaf aan dat je in principe geen gebrek aan RAM hebt, en zeker je systeem niet mag vertragen.

Bijdrager
    Rttgfde

andere suggesties dan? waar zou het ‘m verder aan kunnen liggen, die processors hebben het altijd super rustig.

edit:
    ik draai geen programma’s in rosetta (ook niet in background), ik heb maar weinig apps open, dashboard is nog niet opgestart, maar als ik mijn sneltoets kies voor quicksilver bijvoorbeeld duurt ’t altijd zo’n 2 tellen voordat ‘ie er is, ook bij volume, je drukt een paar keer op harder en je moet eerst 3 seconden wachten en dan kletst ‘ie ineens 3 streepjes erbij. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? mijn vorige imac (20″ g5 revc) werkte sneller.

Bijdrager
    Oppie

Wat is de S.M.A.R.T.-status van je HD? Is ie ‘overvol’?

Bijdrager
    Rttgfde

S.M.A.R.T.-status : Gecontroleerd

oh en hij is niet overvol, integendeel, 141 gb over nog

Bijdrager
    Rttgfde
    ”Oppie”
    ”Selected”

Het is idd een beetje raar…

Helemaal niet raar!
    De helft van je geheugen is nog min of meer vrij, nl ‘inactief’
    Lees maar: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107918

Kijk eens (ook in Activiteitenweergave) of je CPU niet in beslag wordt genomen door een brak progje, of bv ook Widget…

En idd, blijf af van tweak-dingetjes als ‘beginner’…

Ik heb wel een heel groot Virtueel Geheugen in tegenstelling tot die screenshot op jou link, daar is het ‘slechts’ 4 gb, bij mij 14.. is dat misschien een probleem? hij rammelt ook nogal veel. maar dat valt mij nu gewoon meer op omdat de HD van mijn vorige imac veel stiller was.

Bijdrager
    RiFF

Even een offtopic vraagje als het mag: hoe fix je die ‘streepjes’ in je Dock?

Bijdrager
    Rttgfde

dockdividers

http://www.artofadambetts.com/archives/000046.html

ik zou wel even de namen wijzigen naar een paar spaties o.i.d. anders krijg je steeds zo’n lange naam als je er overheen vliegt met je cursor.

Bijdrager
    ParadoX

Het zou best kunnen dat je HD het binnenkort begeeft.

Ik heb dit een paar weken geleden bij een vriend mee gemaakt

Dual G5 met 2.5gb ram. G5 starte op en werd hierna zo traag als een slak.
    SMART status was prima. bij het kopieeren van bestanden liep de comp vast, of duurde het uren voor enkel een mapje van 50 mb.

Van een externe hd opstarten bracht de mac weer terug naar normale snelheid.
    Nieuwe HD erin gezet en de computer draait weer 100%

Jouw probleem lijkt me niet normaal, ik zou zeker actie ondernemen.
    Ram is zeker wel voldoende. 1gb is tegenwoordig minimaal maar daar mag je zeker van verwachten dat je de normale dingetjeskan doen. (mail/itunes/safari)

ben benieuwd naar de uitkomst van het probleem.

Bijdrager
    Rttgfde

goed, ik zal eens contact opnemen met applecare

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.