6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Ief

iMac core i5 en i7 verschillen

Hoi,

Tja nu ik de prijzen gezien heb van de nieuwe Mac Pro denk ik toch voor een iMac te gaan.
    Voor webdesign en fotografie is een Mac Pro me veel te duur geworden. Ik werk nu nog met een Powermac G5, ik zal me dus zeker verbeteren alleen heb ik een paar vragen:

Ik ben nog geen benchmarks tegengekomen van de nieuwe i5 3.6 Ghz en de i7 2.9 GHz.
    Zouden deze veel verschillen in prestaties?

Ik werk met Adobe CS4, Nikon Capture NX2 en FCE. Ik doe aan webdesign en aan fotografie.

Zo’n iMac 21,5″ i5 3.6 lijkt me een mooie machine. Ik heb namelijk nog een niet zo oud 23″ ACD scherm dat ik er naast zou kunnen plaatsen. Ik heb wat drempelvrees wat betreft dat glossy scherm vooral voor de fotografie. Probleem is dat je voor 200 euro meer (Belgische Apple store) zo’n 27″ scherm hebt alleen een 27″+23″ is wat overdreven. Dus de vraag is 21,5 + 23 of 27? en ga ik voor een i5 of en i7. Ik heb wel gezien dat de i7 ook 8MB L3 cache heeft. Ik weet niet of dit veel uitmaakt.

Ik heb hier wat benchmark test gevonden maar da’s nog met het vorige chip model:
    http://timon-royer.com/en/35/apple-27-imac-late-2009-core-i5-and-core-i7-benchmarks-are-out/
    2269 puntjes verschil maar ga ik dat verschil merken. Als ik me niet vergis heeft m’n powermac G5 ergens iets van een 1500 punten heeft. Dus ik denk dat de i5 3.6 nog wel hoger scoort dan de i5 2.66 in de test.

Suggesties en hulp zijn welkom.

Sleutelbeheerder
    Night

Kijk hier even:

http://www.macworld.com/reviews/product/343881/review/27inch_imac_core_i5266ghz.html

Klein voorproefje:

Longer bars are better. Blue bars in italics represent reference systems.

Bijdrager
    Dems

Dat lijken me de oude, er staat nog core 2 duo’s tussen.

Bijdrager
    Dwee8le

ik kan er compleet naast zitten hoor, maar is die i5 3,6GHZ in die 21,5″ iMac niet een dual-core en de i5 en i7 in de 27″ iMac een quad-core? Misschien ook een verschilletje om even naar te kijken…

Sleutelbeheerder
    Night

@ Dems: Is ter vergelijking

Bijdrager
    dries77

Heb deze discussie gevoerd op tweakers. daar staan 2 pagina’s reacties. Soms niet helemaal on-topic.
    Misschien heb je er wat aan.

Ik ben iig voor de i7 gegaan. Veel zeggen dat een investering in extra geheugen beter is, maar naar mijn idee kan dat later ook. (als de prijs omlaag gaat) Een processor ga je niet upgraden.

Tweakers

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.