30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    JvR90

iMac Core Duo 20” maakt vervelend geluid

Hallo,

Ik heb sinds kort een iMac Core Duo 20”, maar ik maak mij een beetje zorgen over de hoeveelheid geluid dat er aan de achterkant uit komt.. Wanneer ik hem aan zet of uit sluimer haal hoor je heel hard HHRrrr en ik heb geen idee waar het vandaan komt.. Daarna blijf je maar rrrrrr horen.. hoort dit zo? zijn er meer mensen die hier last van hebben? Hij is nou niet echt luidruchtig maar in een stille omgeving is het heel erg irritant.. Ik heb er een geluid opname van gemaakt in .amr bestand (QuickTime).. Heeft iemand een plek waar ik ze kan uploaden zodat ik jullie kan laten horen wat ik nou precies bedoel? Het zijn 2 opnames van minder dan 24KB

Bijdrager
    DK master

Bij Putfile kun je ze wel uploaden volgens mij:) http://www.putfile.com

Bijdrager
    cacaodealer

ja ik heb dat ook bij mijn core duo, alleen het is bij mij alleen de eerste 2 seconden ofzo. Het is een of ander raar meganisch geluidje

Bijdrager
    JvR90

Het is waarschijnlijk mijn harde schijf (volgens apple care). Ik ga er morgen meer terug naar de Apple center om hem te laten maken of om een nieuwe te bestellen..

Bijdrager
    Paulster

Ik heb nergens last van met mijn iMac:) (sinds zondag heb ik hem)

Bijdrager
    Cars

Al wat nieuws? :?

Bijdrager
    JvR90

ik ga morgen ochtend pas, maar ik zit te twijfelen of ik nou een nieuwe zou nemen of hem laat repareren. Hij heeft 3 mankementen: 1 de herrie; 2 hij heeft last van audio popping; 3 onder het glas aan de bovenkant is hij lichtelijk beschadigd..

Als ik hem laat repareren zou ik een perfecte iMac hebben, behalve dan de lichte beschadiging, waar ik me erg aan erger. Of ik neem een nieuwe en wacht weer 3 weken en heb kans dat er weer mankementen zijn (zoals dode pixels).

Bijdrager
    vanillakoyak

Je kan beter een nieuwe nemen als je die kans hebt
    Dit is mijn vijfde iMac G5 al, 2 keer verkocht en 3 keer omgeruild voor een nieuwe
    via apple store omdat hij mij te veel lawaai maakte ( fan probleem en resonantie enz )
    De tweede heb ik laten repareren en hij kwam als wrak terug uit Zwolle, en apple store had hem toen terug genomen
    Ik heb nu de intel versie 17″ en ik hoor bijna niets zo stil is hij, dus ben ik nu dolgelukkig
    Ik hoor trouwens over de intel weinig klachten vergeleken met de eerste versie
    Echt dit ding is zo lekker stil, als ik jou was zou hem net zo lang ruilen dat ik een goede had :baby2:

Bijdrager
    Cars
    ”GordonNL”

…Hij heeft 3 mankementen: 1 de herrie; 2 hij heeft last van audio popping; 3 onder het glas aan de bovenkant is hij lichtelijk beschadigd.. ..

Zijn dit bekende problemen bij de 20″ iMac Intel….anders wacht ik nog even… :x

Bijdrager
    kwispel

Ik had hetzelfde probleem met 20″ G5 iMac. 2 keer naar de AppleStore geweest zonder resultaat (voeding vervangen). Het is een rare resonantie van ventilatoren.

Wat bij mij werkt is het volgende:

Neem een visitekaartje of een oude pinpas en steek m voorzichtig in de luchtgleuf achter. Een centimeter diep is voldoende. Beweeg het voorzichtig langs de gleuf totdat het geluid wat minder wordt (bij mij zat de hotspot ongeveer 10 centimeter van rechts). ik had het per ongeluk ontdekt toen ik naar de bron van het geluid zocht – het kwam bij mij van een plek niet groter dan 2 cm. Op die manier blijft er voldoende plek voor de luchtstroom – ik had een week lang naar de temperatuur van de processor voor de zekerheid gekeken. Het geluid is nu al een tijd aanzienlijk minder.
    Gek genoeg heeft mijn 17″ imac totaal geen last er van.

Ik weet niet het of het met Intel imac werkt maar het is het proberen zeker waard en het kost niets:)

Bijdrager
    cubizer
    ”kwispel”

Neem een visitekaartje of een oude pinpas en steek m voorzichtig in de luchtgleuf achter. Een centimeter diep is voldoende. Beweeg het voorzichtig langs de gleuf totdat het geluid wat minder wordt (bij mij zat de hotspot ongeveer 10 centimeter van rechts). ik had het per ongeluk ontdekt toen ik naar de bron van het geluid zocht – het kwam bij mij van een plek niet groter dan 2 cm.

Dan denk ik al te weten wat je hoort. Zo moet je namelijk de ‘nieuwe’ imac g5 openen, vanaf de isight imac. Dan moet je inderdaad een kaart ter grootte van een pinpas in die ventilatie gleuf doen, om zo de metalen klem los te drukken.

Is dus totaal niet schadelijk in ieder geval.

Alleen jammer dat die klem nu zo vervelend doet… Zal het morgen eens testen op het werk.

Bijdrager
    Cars

En..hoe is het afgelopen? Heb je een nieuwe gekregen? :?

Bijdrager
    JvR90

de technische dienst was er niet.. Ik wordt als het goed is morgen gebeld of ik een nieuwe krijg of of dat hij gerepareerd wordt.. Ik ben bang dat ze de geluiden niet hooren in de winkel..:(

Bijdrager
    Cars

Als ze het niet horen (omdat ze dof zijn of omdat het een herrie daar is) zou ik hem toch daar aanzetten en even aan iedereen vragen om stilte. Het is toch een duur dingetje, waar je een hoop geld in hoop gestoken. Als ik zo’n ding koop, sta ik €0,00, dus wil ik hem ook perfect!! :P

Veel succes ermee en altijd door blijven zeuren (werkt bij iedereen) :evil:

Bijdrager
    vanillakoyak

Het is dus echt niet te horen in de winkel
    er is te veel omgevings lawaai
    ik heb het het zelfde gehad en dan kijken ze je dom aan
    en vertellen dan mooi dat dit zo hoort
    daarom koop ik alleen nog maar via de applestore
    hier doen ze niet moeilijk en ruil je hem zo om voor een andere 8)

Bijdrager
    JvR90

Hij is nu naar Woerden opgestuurd om hem te controleren en om te bepalen of ik een nieuwe krijg:?

Ik krijg vrijdag pas wat te hooren…..

Bijdrager
    Cars

En…al meer bekend? :?

Bijdrager
    JvR90

Er is voorige week vrijdag een nieuwe besteld en ik heb hem hopelijk volgende week vrijdag.
    Hij was dus inderdaad niet goed.. Ik zit nu al een week op een windows laptopje van me zusje met windows 95, als ik me iMac dalijk dus heb zal ik er nog blijer mee zijn dan toen ik hem na me mini kreeg:)

Bijdrager
    Cars

Dat is balen! Kunnen ze je niet een Mac lenen … :? Zou pas echt goede service zijn!

Bijdrager
    Cars

Vandaag al wat meer te weten gekomen? :?

Bijdrager
    JvR90

Apple Centre was dicht, Goede-(slechte)-vrijdag.. Ik had woensdag ook gebeld en toen zijden ze dat hij onderweg was.. Hopelijk heb ik hem morgen..

Ik las trouwens op Apple Discussions dat er meer mensen waren met precies het zelfde probleem, en allemaal hadden ook een 20” met 265mb video geheugen… Ik maak me dan ook erg zorgen dat deze precies het zelfde probleem heeft..:|

Bijdrager
    JanP

Tja, eerste model van de nieuwe lijn kan dat soort issues hebben. Hopen dat de nieuwe het niet heeft!

Bijdrager
    Cars

Heb je dat geluidsfragment nog ergens op internet gezet? Ik zou het n.l. graag willen horen….:)

Bijdrager
    JvR90

kk zooi.. Ze kunnen hem nergens vinden en de technische dienst is er niet op zaterdag en maandag is het pasen:x . Dinsdag weet ik dus pas of hij uberhaupt wel besteld is en zo ja, waar hij dan is gods naam is..

Nee, de opnames heb ik helaas niet meer en ook niet op internet gezet..

Bijdrager
    Cars

Dat is niet mooi! Welke winkel is het eigenlijk? :innocent:

Maar je hebt nog een bon….toch? Dus sowieso het bewijs dat je een iMac hebt en zij zullen ook wel iets in hun systeem hebben staan :wink:

Ik en 17633 andere gebruikers zijn getuige :P :innocent:

Bijdrager
    JvR90

Apple Centre MacHouse Rotterdam..

Ik heb natuurlijk een reperatie formulier en alles.. Maar ze kunnen mijn nieuwe iMac niet vinden in hun systeem.. Disndag krijg ik pas te horen hoe of wat..

Bijdrager
    JvR90

Nee man! die sukkels in Rotterdam zijn vergeten een nieuwe te bestellen, nu wacht ik al 5 weken op niets!!!!

Nu heb ik twee opties: Of weer 3 weken wachten op een nieuwe iMac met 256mb video kaart of de standaart verzie met een 128mb video kaart zodat ik hem deze week nog heb en minder kans op problemen heb?

Wat te doen? ik baal hier echt van!:x

Bijdrager
    danielpunt

dan vraag je je zelf:

Is die 128mb extra echt nodig? Is het die paar weken nog langer wachten waard?

Bijdrager
    JvR90

Ik wil er dalijk lekker op kunnen gamen, omdat ik er mijn xbox voor heb moeten verkopen.. Maar die 80 euro kan ik wel weer gebruiken om er een 1gb ram strookje voor te kopen (1.5gb ram totaal).. Daar mee heb je denk ik betere prestaties dan een iMac met 256mb vram en 512mb ram..

Ik heb dan ook besloten om voor de standaart iMac + 80 euro terug

Bijdrager
    JvR90

Nou ik heb hem hoor! En omdat er zo veel problemen waren hebben ze me gematst en hebben ze van het geld dat de video kaart kostte ( 75 euro ) er 1gb geheugen strip bij gezet!

Ik heb nu dus een snellere machine dan voorheen! Ben helemaal blij!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.