19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Speedooo

iMac clone : MSi AP1900

Ik kwam deze computer al tegen toen ik in Parijs was, maar ik was toen vergeten om het hier te plaatsen. MSi is met een goed idee gekomen, een computer gewoon in het beeldscherm plaatsen, waardoor het minder ruimte nodig heeft. Apple is er alleen al een paar jaar geleden mee begonnen :roll: Tuurlijk mag het, maar is deze mooi/mooier/lelijk?

Ohw ja, volgens MSi is dit de dunste desktop, slechts 35 mm! Dit moet ik nog even onderzoeken of dat echt zo is. Maar nu graag jullie meningen:)

Bijdrager
    roblovemac

lelijk.
    voor mij is het pas mooi als alles een geheel is. dat is hier dus niet het geval.

Bijdrager
    macstremist

best wel groot vlak onderin waar geen beeld zit…

wel leuk afgekeken maar nog lang geen iMac natuurlijk:)

Bijdrager
    Maced.2

zier er leuk uit hoor…en de prijs is ook wel okee.
    Maar toch liever een iMac van :apple:

Bijdrager
    Speedooo

Ik heb even wat verder opgezocht en dit zijn de maten en deze computer is inderdaad dunner dan een iMac, MAAR het beeldscherm is slechts 18,5″.

MSi AP1900 18,5:
      Hoogte : 550 mm
      Breedte : 420 mm
      Diepte : 35 mm
      gewicht : 4,75 KG[/list:u:a6a4a8f421]

iMac 20″
        Hoogte : 469 mm
        Breedte : 485 mm
        Diepte : 189 mm
        Gewicht : 9,1 KG[/list:u:a6a4a8f421]
        Meer informatie? Bezoek dan de website MSi AP1900
        Ik ben het inderdaad met Macstremist eens, er zit een heel groot stuk onder het beeldscherm waar helemaal niks zit. Maar deze kost ook maar €499,- :) Misschien een prijs om het all-in-one mainstream te maken?

Bijdrager
        Chiel1990

er zijn al meer computerbouwers bezig om All-in-one pc te maken. het is alleen dat het dan wel een veredelde laptop is, met een Intel Atom processor.
        een iMac is een all-in-one van een ander kaliber met een Core 2 Duo en een video-kaart (nu dan niet meer helemaal waar, maar wel beter dan wat erin die goedkope pc’s zit)

Bijdrager
        Hailstorm
        ”Speedooo”

Ik heb even wat verder opgezocht en dit zijn de maten en deze computer is inderdaad dunner dan een iMac (…)

Met als enige verschil dat de diepte van de MSI (35mm) het scherm betreft en de diepte van de iMac (189mm) de gehele machine inclusief voet. Of heb jij een iMac met een schermdikte van bijna 20 cm?

Bijdrager
        Steff

Als de aan/uit knop verplaatst wordt naar de achterkant is dit geen slechte computer. Kan veel slechter toch?

Bijdrager
        R-Flow
        ”Chiel1990″

er zijn al meer computerbouwers bezig om All-in-one pc te maken. het is alleen dat het dan wel een veredelde laptop is, met een Intel Atom processor.
        een iMac is een all-in-one van een ander kaliber met een Core 2 Duo en een video-kaart (nu dan niet meer helemaal waar, maar wel beter dan wat erin die goedkope pc’s zit)

Lang niet alle all-in-one PCs van andere fabrikanten zijn uitgerust met een Intel Atom processor. Zat genoeg die net als de iMac ook gewoon een Core2Duo hebben.

Daarnaast bestaat de iMac ook grotendeels uit laptop onderdelen met uitzondering van het scherm, harde schijf en grafische chip. Al is de laatste wel underclocked t.o.v. de standaard desktop variant i.v.m. hitte. De processor, chipset, optisch station, geheugen e.d. zijn allemaal varianten bedoeld voor gebruik in laptops.

Bijdrager
        justi

Zie ook de Apple Plus in de demo:
        http://global.msi.eu/html/popup/AIO/ap1900_demo/ap1900_interactive.swf :innocent:
        en jawel! deze was er al in 1936! :cry:

Bijdrager
        remisc

msi leeft in een ander universum…
        en ze kunnen errrug goed concepten jatten!

Bijdrager
        Speedooo

Je kan je ook afvragen of MSi met zo een prijs zich richt op een andere doelgroep. Voor €500 bespaar je heel veel ruimte. Je hebt dan een goede computer voor de gemiddelde internetter/mailer/msn’er.

Moderator
        unSOUND

Met een single 1,6 GHz processor aan boord is het niet zo vreemd dat hij zo goedkoop is…

Bijdrager
        DarkRaverNL
        ”Hailstorm”
        ”Speedooo”

Ik heb even wat verder opgezocht en dit zijn de maten en deze computer is inderdaad dunner dan een iMac (…)

Met als enige verschil dat de diepte van de MSI (35mm) het scherm betreft en de diepte van de iMac (189mm) de gehele machine inclusief voet. Of heb jij een iMac met een schermdikte van bijna 20 cm?

Hij heeft er een waarbij je de CDs er van voor in doet:P

Bijdrager
        Speedooo

Dat gebeurt wanneer je iets gewoon overneemt zonder er over na te denken :innocent:

Bijdrager
        241

De iMac is op alle punten beter:
        – Specs
        – Uiterlijk
        – Grootte scherm
        – Besturingsysteem natuurlijk:D

Alleen Apple weet hoe je zo’n computer kan maken met een beetje goede specificaties:roll:
        Want de iMac is misschien 1 of 2 cm dikker (“maar liefst” 4,5 cm :roll:), maar heeft wel (veel!) betere specificaties.

Bijdrager
        superluuk

de imac heeft een totaal andere doelgroep en de msi is minimaal 2 x zo goedkoop.

en apple is echt niet spectaculair (of de enige :/ ) met de interne hardware hoor, wel met design en het OS en absurde prijzen voor extra kabeltjes, ram en andere extra onderdelen.

Moderator
        unSOUND
        ”superluuk”

…en apple is echt niet spectaculair (of de enige :/ ) met de interne hardware hoor…

Precies. Sterker nog, er waren al merken met een alles-in-één machine VOOR Apple met de iMac op de proppen kwam. Maar aan de andere kant was Apple hun weer voor met de 20th Anniversary Mac…

Bijdrager
        241
        ”unSOUND”
        ”superluuk”

…en apple is echt niet spectaculair (of de enige :/ ) met de interne hardware hoor…

Precies. Sterker nog, er waren al merken met een alles-in-één machine VOOR Apple met de iMac op de proppen kwam. Maar aan de andere kant was Apple hun weer voor met de 20th Anniversary Mac…

én natuurlijk de Macintosh.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.