7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    StefS

(iMac) CD niet herkend en wil niet meer uitwerpen.

Hallo,

Aflopen december ben ik overgestapt op Mac OSX. Dit nadat de beste versie van Windows ooit (Win 2000) steeds slechter ondersteund werd en ik toch veel meer bezig ging met webdesign en fotografie. De overstap bevalt mij heel goed en de iMac ook.

Maar nu zit ik met een probleem. Vanwege een compatibiliteit heb ik Parallel gebruikt om naast OSX gelijktijdig XP te kunnen draaien. Dus Windows cd in de cd speler, Windows geinstalleerd, prima gedraaid en de hele mik er weer afgemikt. Maar nu wil de DVD niet meer uitgeworpen worden. Ik heb al een tijdje gegoogled maar niets gevonden dat hielp.

De CD wordt niet weergegeven, drukken op de Eject toets levert wel het icoontje in beeld op maar er gebeurd niets, muisknop ingedrukt houden tijdens opstarten helpt niet, schijfhulp programma geeft de dvd speler niet weer en in de commandline tikken helpt ook niet. Het vreemde is dat tijdens het opstarten de dvd wel herkend wordt, je hoort hem duidelijk draaien en de cd uitlezen.
    De enige gevonden tip die ik niet geprobeerd heb is een stuk karton in mijn dvd speler duwen maar daar ben ik een beetje huiverig voor. Ik wil de boel niet erger maken dan het al is…

Heeft iemand nog tips?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    JBStudio

Je kan nog even proberen om de eject toets tijdens opstarten ingedrukt te houden….. of iTunes of toast openen en daar op het eject knopje klikken….

Succes.

Groet,
    JBStudio

Bijdrager
    defores

Als je de Mac opstart met alt ingedrukt zie je de cdrom dan ook erbij staan?
    En dat met die karton in je drive gaan prutsen raad ik je ten zeerste af.

De combodrive/superdrive kan je daar eenvoudig mee beschadigen en zal die vervangen moeten worden.
    Mocht er wat verbogen zijn aan je drive dan raad ik je aan het te laten repareren misschien je het gelukt hebt het rechtgebogen kan worden, dan ben je goedkoper uit dan als je de drive beschadigt en moet vervangen.

Bijdrager
    joostovermars

Stef

vanaf december? dan heb je gewoon garantie dus: naar de winkel ermee! Niet zelf gaan prutsen.

Bijdrager
    csteelooper

Dit had ik laatst met de laptop van m’n pa ook. Geen enkele aangegeven methode binnen Mac OS X of tijdens het opstarten wilde helpen. Totdat ik besloot de MBP maar eens in Safe Mode op te starten (shift indukken tijdens de start). Tot mijn verbazing verscheen de CD toen wél op de desktop en kon die er gewoon weer uitgegooid worden middels eject. Maar of dit bij jou ook helpt weet ik niet. Hoor je wellicht ook vreemde geluiden uit je drive, of ‘klinkt’ je drive wel normaal?. Ik moet zeggen dat ik het wel vreemd vind dat er geen emergency eject op de drives zit (zo’n klein gaatje waar je een paperclip in kunt zetten om je cd er in zo’n geval uit te krijgen). Zou stukken makkelijker zijn. Maar of dat bij slotloaders überhaupt gaat weet ik niet.

Bijdrager
    frank vh

Wat het volgens mij gewoon is (eigen ervaring), is dat diverse CD-ROM’s (en dus waarschijnlijk zeker een instal-CD voor Windows) niet in MAC OS X geladen wordt, maar in Windows. Ik heb dat meerder malen gehad met bijvoorbeeld video-CD’s
    Je moet hem dan ook in WINDOWS ejecten…….!!!!!

Probeer het eens! Volgens mij is dat het!

Frank

Bijdrager
    StefS
    ”joostovermars”

Stef

vanaf december? dan heb je gewoon garantie dus: naar de winkel ermee! Niet zelf gaan prutsen.

Ho kleine correctje. Het is december 2007 en niet afgelopen december, bovendien kan ik hem nu even niet missen…

Helaas, de meeste dingen heb ik al geprobeerd. Ik heb nu Windows geinstalleerd via Virtual Box (van Sun) maar daar krijg ik de cd-rom drive niet herkend of gemount….

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.