13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Rikkie1983

iMac boven bedienen met Mac Book Air beneden

Hey!

Boven staat de iMac en hierop kan ik mij veel uurtjes vermaken. De hond vind het minder gezellig dus ben ik aan het kijen voor een oplossing.

Kan ik met een Mac Book Air mijn iMac volledig bedienen? Als dit mogelijk is dan kan ik beneden mijn iMac bedienen en is het ook wat gezelliger voor de hond. Als het mogelijk is, hoe inch raden jullie dan aan.

greeetz Rik

Bijdrager
    Bianco

Kan standaard indien beide machines in hetzelfde netwerk staan en voorzien zijn van 10.8. je ziet dan de ene apple in je kolom links staan bij het openen van een scherm in Finder. Daar kun je dan op klikken en dan staan er twee vragen: Deel scherm en verbind als
    Klik op deel scherm, en je kunt de iMac gewoon bedienen alsof je er achter zit.

Bijdrager
    penseel

Moet je wel schermdeling aan vinken in delen. Zie onder systeemvoorkeuren.

Bijdrager
    TheBigZ

Scherm delen werkt overigens niet alleen in Mountain Lion, maar ook in oudere versies van OS X.

Bijdrager
    GoeieDag

Maar echt soepel loopt dat niet, dus of dat een oplossing is?
    iMac beneden zetten dan maar?

Bijdrager
    dahar

neem de hond mee naar boven, scheelt je weer een macbook air.;)

Moderator
    Poezenbeest

Als schermdeling niet naar behoren werkt kan dat aan je netwerk liggen. Een manier om dit op te lossen is de beeldresolutie van je iMac te verlagen naar een kleiner formaat zodat er minder gegevens over je netwerk lopen.

Voor wat meer geavanceerde opties kan je Apple Remote Desktop gebruiken, maar dat doet hetzelfde als Schermdeling. De vraag is meer wat je op de iMac wil bedienen. Een Macbook Air kan in principe hetzelfde als een iMac en dus kan je ook gewoon het plezier hebben van een Mac in de woonkamer met een MBA.

De grootte van de MBA is eerder afhankelijk van de dingen die je er mee wil doen dan van de besturing van een andere computer. Spellen over schermdeling doen is een ramp, daarvoor zou ik dan minimaal 13″ nemen als je een MBA gaat aanschaffen. Voor internet, mail e.d. kan je ook met een iPad af (waarmee je trouwens ook een iMac kan besturen).

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Schermdeling MOET werken over een thuisnetwerk. Kan niet dat dit slecht gaat, dan is er iets mis in je netwerkconfiguratie. En met mis bedoel ik ook apparaten die onder de 1Gbit/s werken :’)

Is het overigens niet mogelijk de iMac beneden neer te zetten?

Bijdrager
    computer space

Schermdeling loopt fantastisch als je tenminste gewoon je netwerk met Gigabit bedraad hebt. Kijk er zelfs films op.

Bijdrager
    Rikkie1983

ik heb een ADSL verbinding … dat zal je niet bedoelen met een Gigabit.

Wil enkel download opdrachten doorgeven op mijn macbook air, al het andere internet kan ik dan gewoon via de mac book air zelf doen.

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Welke app gebruik je voor het downloaden, veel download apps hebben web toegang waarin je de opdrachten kan geven.

Bijdrager
    micat13

Als je alleen download opdrachten wil geven, zet de app SynoDS op je iphone/ipad. of installeer Logmein.com op beide mac’s

Bijdrager
    Rikkie1983

ik gebruik SPOTLITE en NZB Vortex

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.