12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Menelvagor

iMac boot niet meer

Hi all,

ik ben beetje einde raad. Ben zelf software ontwikkelaar, dus geen computer-leek, maar zit toch zwaar in de shit.

Sinds gisteren wil mijn iMac niet meer booten. Heb al vanalles geprobeerd:
    – X inhouden voor forced boot
    – C voor boot via cd (wil niet booten van cd)
    – cmd+option+P+R
    – cmd+option+O+F

telkens geeft hij het grijze logo met draaiende progress cirkel, gevolgd door grijs scherm met cursor links-boven en daarna hangt hij vast.

Het enigste dat iets van resultaat geeft is booten in safe mode (door shift in te houden). Dat geeft het loginscherm met gebruikersnaam+icoon met voorafgaand een error van NTFS-3G die gaat over “fusefs.kext failed to load”

Zou zelfs willen volledige installatie doen, maar de handel wil gewoon niet booten van cd.

Zou enige hulp zeer erg op prijs stellen, want op dit moment zijn de google mogelijkheden ook wat schaars aan het raken.

Alvast bedankt voor enige tips.

Greetz,

Me

PS: config
    Mac OS X snow leopard
    iMac 24″ met Core 2 Duo (2,3 Ghz)
    2 GB ram
    GeForce 7600 GT

Bijdrager
    Hansi2124

Met opstarten van dvd: is dat de originele die bij je iMac is geleverd of een retail? Dat zou dus moeten werken. Misschien heb je een installatie-dvd van een andere Mac gebruikt. Kan dat?
    Ik weet niet wat dat NTFS-3G precies inhoudt, maar er is wel een recente update van:
    http://macntfs-3g.blogspot.com/

Bijdrager
    Menelvagor

Hallo Hansi2124,

de dvd die ik geprobeerd heb is zowel de Snow Leopard dvd (family pack) die ik gekocht heb, als de leopard versie die ik ook aangeschaft had.

Zal nu even de 2 dvd’s proberen die geleverd werden bij de aankoop, want was die idd vergeten te proberen (zal denk ik nog tiger zijn).

Will let you know als t werkt.

Bijdrager
    Hansi2124

Okay. Probeer ook eens van dvd op te starten met de D-toets ingedrukt om de AppleHardwareTest uit te voeren. Kan wel even duren.

Bijdrager
    Menelvagor

OK, de originele dvd’s zorgen dus voor de bekende overlay en de melding dat ik mijn computer moet heropstarten door de aan/uit-knop ingedrukt te houden.

Another effort bites the dust …

Damn, nog nooit een pc gehad die ik niet kon formatteren op commando …

Bijdrager
    Menelvagor

Refresh was nog niet gebeurd van deze thread, dus zal es opstarten met D-toets

Even geduld …:-)

Bijdrager
    Menelvagor

eerste basis-test ==> geen problemen gevonden

nu uitgebreide aan het uitvoeren

Bijdrager
    Menelvagor

Uitgebreide test is afgelopen, zonder enig probleem aan het licht te brengen …
    Zal dus niet echt hardware probleem zijn.

Die update van ntfs-3g lijkt leuk, maar kan niet eens iMac booten, dus heeft geen zin.

Bijdrager
    Joost23

Smc-reset?

Alles los halen, ook voeding…..ruim 10 seconden powerknop indrukken. Dan de boel weer aansluiten en opstarten….ik heb dan in safe mode opgestart en dat werkt..

Heb hetzelfde probleem als jij, na de laatste updates…ook bijna zelfde config..zie ook subject “iMac traag /geen reactie”

Bijdrager
    Joost23
    Bijdrager
    Menelvagor

Dag Joost23,

You GOD!!:-D

Ik zat mij al 2 dagen te frustreren en eindelijk is t ie weer gereboot.
    Nu meteen al de MacFuse en NTFS software er af en gewoon wa clean houden!

Thanks a million!

Bijdrager
    Joost23

Mmmm, mag je mij ook nog ff helpen…
    De mijne heeft nog steeds kuren…..

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.