5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    r bentwood

imac bolletjes op g4 digital audio werkt half

Het volgende onderwerp is waarschijnlijk al -tig keer aan bod geweest, maar via de zoekfunctie vind ik niets, zelfs als ik -luidsprekers-alleforums- intik. Nul resultaten.
    Het gaat om het volgende: ik heb een G4 digital audio. De imac g4 bolletjes passen er op, maar ik krijg slechts geluid uit 1 bolletje, 1 kanaal, het andere kanaal gaat via de ingebouwde luidspreker van de g4. Via systeemvoorkeuren kan ik niets wijzigen zo te zien. Zie ik iets over het hoofd of kan het gewoon niet?

Bijdrager
    Leander

Voor de hand liggend – maar je weet maar nooit: druk het stekkertje volledig in de ingang; misschien maakt nu maar één kanaal contact.

Bijdrager
    r bentwood

’t was te proberen, maar helaas. Misschien is een van de bolletjes kapot. Wel opvallend dat de mac dan automatisch zou overschakelen op z’n interne luidspreker. (Half dan wel). Als niemand anders suggesties heeft dan probeer ik wel een ander setje te lenen.

Bijdrager
    Kyokushinkai

In Systeemvoorkeuren > Geluid > Uitvoer, staat de Balans daar in het midden? Ik heb enkele malen gehad dat de balans spontaan uit zichzelf naar één kant gesprongen was. En ik me maar afvragen waarom m’n ene box het niet deed.

Bijdrager
    r bentwood

volgens de systeembeheerder op mijn werk is het plugje te kort, zodat a) slechts 1 kanaal contact maakt en b) er in het gaatje niet een palletje ofzoiets wordt weggeduwd. Daardoor blijft de interne luidspreker werken. En aangezien dit plugje alleen door Apple gevoerd wordt heeft het geen zin een vervanger te zoeken denk ik.
    Bedankt voor het meedenken. Enne: mocht iemand toch een oplossing weten…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.