15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    broodplank

iMac blijft hangen op Apple logo tijdens installatie.

Geachte Dames/Heren,

Vandaag de dag heb ik een iMac 21.5″ gekocht op marktplaats. Ik kamp alleen met het volgende probleem (wat ik al wist). Als ik dus Mac OS X wil installeren, gooi ik de CD erin, zie ik het apple logo maar er gebeurt verder NIETS! Er staat XP op en die start wel gewoon op en hij doet het gewoon.

Wie weet een oplossing. En ik heb al een PRAM reset gedaan.

Bijdrager
    denniswe

En de superdrive werkt goed?

Bijdrager
    broodplank

Ja, via XP doet alles het gewoon en kan ik de drivers installeren dmv de Snow Leopard CD.

Bijdrager
    denniswe

Kijk eens of je kan booten van een andere DVD of via USB disk.

Bijdrager
    broodplank

Heb 2 originele Mac OS X Snow Leopard cd’s, beide pakt hij niet. Hoe kan ik een USB Boot maken met snow leopard erop?

Bijdrager
    denniswe

In os x doe je dat met bv schijfhulpprogramma dmv schijfherstel en dan dvd als bron en USB disk als doel

Bijdrager
    denniswe

Ik zou ook een hiren’s bootcd branden en kijken hoe de hardeschijf gepartitioneerd en eventueel wissen. Heb weleens meegemaakt dat na Windows gedraaid te hebben zonder de speciale partitie die os x normaal gesproken aanmaakt, alleen de partities wissen nog hielp

Bijdrager
    broodplank

Dat eerste lukt niet. Ik kan me DVD niet als bron selecteren. Als ik hem aanklik kom ik in de DVD en daarin kan ik pas wat selecteren

Bijdrager
    Moriarty

Als je opstart met de ALT-toets ingedrukt, dan kun je ook niet de DVD selecteren?

Bijdrager
    broodplank

Jawel, juist wel. Maar als ik hem selecteer, krijg ik het Apple logo maar verder gebeurt er niets.

Bijdrager
    Koetjesreep

Je cd’s van snow Leopard zijn ouder dan je 21,5″ iMac. Daarom werkt het niet. Vraag aan de verkoper de originele dvd.

Bijdrager
    broodplank

Ja, dat zei de verkoper ook al. Die heeft hij helaas niet. Ik heb alles behalve tobo, muis en Boekjes/CD. Wel de doos en al met bon. Kan ik niet gewoon een nieuwe Snow Leopard CD kopen in de winkel of de DVD gebruiken van mijn MBP van 3 maanden oud?

Edit: En jawel hoor! bij me MBP CD loopt hij gewoon door. Helemaal geweldig man. Hoe kan zoiets simpels toch zo moeilijk lijken :P.

Bijdrager
    Koetjesreep

Try it. En anders apple bellen voor de originele dvd’s met overleg van de bon en een kleine aanbetaling.

Bijdrager
    broodplank
    Koetjesreep op 18 maart 2011

Try it. En anders apple bellen voor de originele dvd\’s met overleg van de bon en een kleine aanbetaling.

Thanks man! Erg bedankt! Het lukt gewoon met mijn MBP Dvd’s. Hij is nu aan het installeren.

Bijdrager
    broodplank

En dit post ik nu van mijn iMac! Geweldig ding, super snel!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.