-
Q:
iMac blaast ineens meer dan ooit tijdens zware games
Hallo iedereen,
Mijn iMac 27 inch uit 2013 blaast ineens als een gek als ik een erg grafisch spel speel. Vooral bij GTA 4 en Battlefield 3. Ik draai Boot Camp met Windows 7. 3 maanden geleden toen ik de iMac kreeg was er niks aan de hand maar sinds vorige week wil ik weer beginnen met Battlefield 3 en na ongeveer 1 minuut blaast de iMac als een gek. SpeedFan laat zien dat de iMac rond de 77 graden is na tien minuten spelen. Is dit goed of moet dit lager. Kan dit komen door het warme weer of moet ik iets herstellen want iStat laat zien wanneer ik op de Mac partitie ben dan word de iMac twintig graden en daarvoor was het rond de tien. Weet iemand hier raad mee? Alvast bedankt
Kan een SMC reset helpen?
Als mijn iMac (2,8 GHz quad core i7 late 2009) met iets zwaars bezig is dan is de temperatuur 70 tot 80° en het toerental van de CPU fan 1800 tot 2400 rpm (is normaal 940).
Als bij jou het aantal toeren beduidend hoger is of de fans draaien ook hard bij minder belasting dan kun je een SMC reset proberen.Die 15 graden, lees je dat af van iStat? Want ik heb 10.8 op een externe drive staan en als ik daar van opstart (ik werk voornamelijk met 10.6) dan laat iStat Pro (versie 4.92) bepaalde data niet zien. Dus iStat is niet helemaal compatible met 10.8.
Als de Mac met dit spel ook warm wordt is er echt iets aan de hand.
Ik weet niet hoeveel fans het laatste model heeft, maar ik zie er bij jou maar één staan en dat verklaart het hogere toerental.
@hendrik ijzerbroot
Haha nee niet dat soort spelletjes.
Spellen die erg krachtige computer vragen en die ik dan ook op het hoogst wil spelen Grand Theft Auto 4 en Battlefield 3 dat soort spellen.
“Ambient temperatuur” laat zich vertalen als kamer of omgevingstemperatuur. Het heeft dus niets te maken met de temperatuur van een component. Maar ook dan is 15 graden behoorlijk laag want of het nu de kamer is of het inwendige van een Mac, 15 graden kan niet met dit weer tenzij je een air-co hebt waarmee je een heel huizenblok kunt koelen…
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.