10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    dentorfs

Imac beep geluid

Mijn imac maakt soms een vreemd biepend geluid, als ik de boxen afzet is het biepend geluid ook weg, maar ik heb geen idee waar dit aan kan liggen en het begint mijn enorm te ergeren. Als ik op internet een filmpje zie zoals op youtube en ik zet het in fullscreen heb ik er nooit geen last van, maar als ik bijvoorbeeld in quick time player een film wil zien en ik zet deze op schermvullend weergeven (ik gebruik trouwens Lion) dan blijft hij nog altijd dat zelfde storend geluid geven. Ik heb al op het forum gezocht en op google maar ik vind niets echt dat vergelijkbaar is met mijn probleem, ik heb al geprobeerd zoals in sommige topics staat om het scherm op zijn helderste te zetten, en ik dacht even dat het opgelost wast maar vandaag begon het terug opnieuw. Heeft er misschien iemand een idee waar dit aan kan liggen, of hoe ik kan testen waar het mogelijk kan aan liggen ?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    SunKeeper

Is het dit geluid?

Of is het een constant brommend geluid?

Dat kan door de backlight van je scherm komen, heb ik al eens gehoord. Er is een serie iMacs die daar last van heeft. (gehad)

Of komt het geluid echt door de luidsprekers zelf?

Bijdrager
    dentorfs

Nee het geluid is veel minder hoog, ik heb het proberen op te nemen maar natuurlijk doet hij het nu juist niet:D als ik het straks of morgen terug hoor zal ik het opnemen en hier posten. Ik denk wel dat het uit de boxen komt aangezien als ik het geluid uitzet is het gedaan, en als ik het dan terug aanzet is het er terug. Er is ook helemaal geen speciale omstandigheid waarin het voorkomt want het gebeurt zowel als alle programma’s uitstaan of als er andere programma’s aanstaan.

Bijdrager
    dentorfs

Ik heb het geluid kunnen opnemen, en het komt zeker uit de boxen.

Je moet maar eens luisteren.

Bijdrager
    johnkeates

Dat is het foutmeldingsgeluid. Als je bijv. je cursor in de adresbalk of zoekbalk van Safari zet en enter inhoudt terwijl er niks in staat. Oneindige herhaling van “You’re doing it wrong”. Niks mis met je mac. Waarschijnlijk wel met je toetsenbord of wat je er mee doet…

Bijdrager
    dentorfs

Ah kk bedankt, daar had ik zelf natuurlijk nog niet aangedacht haha, dan zal ik morgen is proberen gewoon mijn toetsenbord proper te maken, mss zit er ergens stof vast. Of een ander halen als dat niet werkt wat het is al wel een redelijk oud toetsenbord ook. In ieder geval heel hard bedankt voor de hulp allebei.

Bijdrager
    johnkeates

Je zou ook kunnen kijken of je niet toevallig een boek op je toetsenbord hebt laten liggen als het weer gebeurt. Of dat er een toets klem zit, of misschien je met een elleboog op het bord leunt. Allemaal mogelijk. Als het niet altijd gebeurt lijkt het me eerder iets dat je zelf per ongeluk doet terwijl je aan het computeren bent.

Bijdrager
    dentorfs

Ja maar het gebeurt niet alleen als ik zelf aan de computer zit, als ik bv mijn computer aanzet en ik ga iets halen of ik gebruik de computer even niet gebeurt het ook. En het kan niet dat er iets van boek ofz op ligt want daar ligt namelijk niets in de buurt, dus daarom dacht ik dat het toetsenbord misschien stuk was of anders misschien toch iets van stof ertussen.

Bijdrager
    johnkeates

Misschien dat je andere input devices hebt, maar het kan idd een versleten toetsenbord zijn.

Bijdrager
    SunKeeper

Om het echt te controleren, moet je eens een ander geluidje selecteren in Systeemvoorkeuren > Geluid > Geluidseffecten.

Wedden dat nu ”Funk” staat geselecteerd?

Moet je nu eens ”Glass” eronder aanklkken, dan krijg je een hele andere toon te horen als het zich weer voordoet.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.