25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    jeroen.p

iMac beeldscherm uitzetten

Hoi!:)

Is er een manier om (alleen) het beeldscherm van een intel iMac uit te zetten?
    Niet de sluimerstand dus, de computer moet gewoon volledig aan blijven staan.

Bedankt alvast!:D

Bijdrager
    WaZoo

Volgens mij kun je hem alleen compleet dimmen (bespaart ook enorm veel energie) met de knopjes of in energiestand

Bijdrager
    DennisX

Systeemvoorkeuren-energiestand-plaats beeldscherm in sluimerstand na actieve periode van…..

Oeps niet goed gelezen,
    volgens mij kan je hem niet helemaal uitzetten.

Bijdrager
    Sentitel

Je kunt hem uitzetten via de manier van DennisX

Bijdrager
    WaZoo

Dat is niet uit, maar zo goed als…

Bijdrager
    1984

http://sfj.abstractdynamics.org/archives/black_screen.gif:roll: naar buro blad slepen, open klikken en als diavoorsteling openen:P

Bijdrager
    Mackapoen

heb je daar toevallig ook een breedbeeld versie van ? :lol:

Bijdrager
    t.leffers

Je kunt ook deze screensaver gebruiken en ‘m bijvoorbeeld laten activeren door je muispijltje in een bepaalde hoek van het scherm te zetten.

Bijdrager
    MedahOSX

Hier ben ik ook al lange tijd naar op zoek, tot nu toe geen oplossing gevonden. Ik heb mn LCD tv als extern scherm aangesloten, en EyeTV loopt dan ook fullscreen op mijn LCD tv, probleem is dat het iMac scherm altijd blijft aanstaan.
    Er is een mogenlijkheid met applescript en een programmatje genaamd cscreen, echter heb ik dit nooit voor elkaar gekregen.
    Ben benieuwd of er nog iemand is die wel ooit een oplossing hier voor gezien heeft.

Bijdrager
    sypie

Volgende vraag: Kun je als je bijvoorbeeld een extern scherm/beamer gebruikt ook het scherm uitzetten of op de screensaver en dan de externe laten doen wat die moet doen?

Een vriend van mij heeft een beamer aangesloten op zijn iMac. Heel erg leuk maar de iMac geeft veel licht en kan voor de voorstelling wel op zwart staan…

Bijdrager
    trabant

http://www.charcoaldesign.co.uk/shades

Shades is a FREE utility for controlling the brightness of your screen. It runs in the background providing always-available fine-grained control over the brightness of your display via a slick Mac-like interface

Though all modern Apple laptops have brightness controls for dimming the screen in dark conditions, there are several situations where the built in controls are unsatisfactory. The granularity of control is rather coarse, and the minimum brightness setting still quite bright when working in pitch darkness.
    Perhaps you need to use your machine in a darkroom, or like to work late at night without disturbing your partner who sleeps beside you?
    Perhaps you need to dim the screen on a desktop machine, and the display you are using offers no such facility?
    If this is the case for you, then try Shades.
    Note: Unlike other solutions, Shades doesn’t change your display settings, and won’t screw up your monitor’s colour profile.

je krijgt een schuifje in beeld en daarmee schuif je hem echt op zwart. een soort extensie van de F14 en F15-toetsen.

Bijdrager
    sypie

Regel je daar dan 1 beeld mee of gaat bijvoorbeeld de externe daar ook in mee?

Bijdrager
    trabant

dunnow…
    Ik heb maar een beeldscherm per machine. Hier gebruiken we Shades om te vermoeide ogen van te felle beeldschermen tegen te gaan.

Bijdrager
    MedahOSX

Shades dimmed beide schermen, helaas.

Bijdrager
    KaasKop

best jammer, ben ook opzoek naar iets voor de iMac icm met een externe LCD. De MacBook kan namelijk wel helemaal zwart gezet worden. Nog alleen niet getest met LCD eraan.
    Heb namelijk ook geprobeerd op de iMac maar kan het alleen minder fel laten worden niet helemaal uit en als je de screensaver activeerd tijdens een film, heb je die ook meteen over je andere scherm.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Je kan je beeldscherm laten sluimeren in Systeemvoorkeuren. Het systeem draait nog maar je scherm staat uit. Het witte lampje brandt dan constant. Je kan hem echter niet met een druk op de knop uitzetten, het gaat allemaal helaas met een timer.

Bijdrager
    jeroen.p

Okee, dus eigenlijk kan niet, behalve met een timer dan…
    Het zou toch met een programmaatje moeten kunnen lijkt mij, als het ook met timer kan?

Bedankt voor alle reacties trouwens!:)

Bijdrager
    Nihilist

Brightness control doet het voor mij…

Bijdrager
    Cloudsurfer

Er hadden eigenlijk gewoon knopjes op de iMac moeten zitten net als op de ACD. Of desnoods de Power-knop zo instellen dat je ermee het beelscherm uit doet als de computer aan staat. De computer uitzetten doe je zowiezo alleen vanuit het menu.

Bijdrager
    ram0n

shades vind ik echt veel beter dan brightness control

heb een hele tijd brightness control gebruikt maar die legt een soort van waas over je beeldscherm.

shades is veel netter qua helderheid…geen rare waas maar gewoon netjes dimmen.

Bijdrager
    FruitCompanyOwner
    ”WaZoo”

Volgens mij kun je hem alleen compleet dimmen (bespaart ook enorm veel energie) met de knopjes of in energiestand

Euhmm dat maakt voor de energie verbuik helemaal niets uit. Een LCD scherm heeft een constante stroomopname ongeacht of er veel of weinig contrast/helderheid op het scherm verschijnt. Dit komt namelijk omdat je dat de hoeveelheid doorgelaten licht hoger of lager zet. De lampen draaien alsnog op volle kracht.

groeten jeroen

Bijdrager
    nookie

Ik heb hetzelfde probleem met mijn apple cinema dispaly. Het is de plastic versie met zo’n fotolijstvoetidee aan de achterzijde. Volgens mij de voorloper van de flatscreens die er nu zijn. Hier zit dus ook geen knop op die hem laat sluimeren, alleen een knop aan/uit, maar dan gaat mijn G5 helemaal uit. Had ook al een keer gezocht, maar kon het probleem met films kijken (dubbel dus, beeldscherm en tv) ook niet oplossen.

Bijdrager
    sandman4sure

Misschien heb je hier wat aan:

http://linestreet.googlepages.com/

Immediately puts your iMac’s display to sleep, allowing other programs to continue running, without permanently changing your energy settings.

Bijdrager
    jeroen.p

Geweldig man!:D
    Dat was nou precies wat ik zocht, bedankt!

Bijdrager
    gruiter

Thanks!
    Dit is zeker erg handig.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.