4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Mista FraggadeliX

iMac beeldscherm calibratie

Ik ben bezig een aantal schermen (losse Dell schermen, iMac G5 en iMac Intel) te calibreren, m.b.v. een Pantone ColorSpyder.

Nu kan bij de losse Dell schermen, via het menu van de beeldschermen zelf, de individuele RGB waardes aanpassen. Om de juiste kleuren door het hele bedrijf te kunnen weergeven, wil ik ook op de iMac’s de individuele RGB waardes aanpassen.

Bestaat er een manier om de beeldscherm-hardware aan te sturen. (Ik weet dat je via systemprefs > calibrate de individuele RGB waardes kan aanpassen, maar dan ben je alweer bezig met een ander profiel aan te maken)

Heeft er iemand suggesties? Alvast bedankt…

Bijdrager
    qjb

Dat aanpassen van RGB balans is toch juist wat de ColorSpyder doet door een nieuwe kleurprofiel te genereren?

Bijdrager
    JobKuipers

De enige mogelijkheid om de kleuren van je monitor aan te passen is door in de systeemvoorkeuren op Kalibreer te kiezen, maar wat je daar doet is uiteindelijk ook een kleurprofiel aanmaken voor je beeldscherm maar dan op een visuele manier (en niet hardwarematig). Apple schermen bieden geen hardwarematige ondersteuning voor het los regelen van de RGB-waarden (voor zover ik weet).
    Er rest niets anders dan die stap overslaan en met je ColorSpyder een monitorprofiel maken.

Succes!

Groet,
    Job

Bijdrager
    Mista FraggadeliX

Bedankt,
    ik hoopte dat er mischien een utility van apple of een derde partij zou bestaan waarmee je een apple-scherm kan aansturen. Het moet wel mogelijk zijn aangezien het in systemprefs > calibrate wel kan, alleen ben je dan inderddad al een ander profiel aan het creƫren.

(QJB: een Spyder wijzigt je monitor-instelling niet, maar maakt een profiel aan, volgens welke je daarna je beeld weergegeven krijgt)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.