17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    AppleStef

iMac beeld uitschakelen/sluimeren

Ik heb nu een extern scherm aangesloten op men iMac en ik ben daar nu film op aan het kijken. Maar men probleem is dat ik het beeld van men iMac wil uitschakelen of schermbeveiliging maar terwijl ik dan op men extern scherm mijn film nog verder kan zien. Kan ik dit op één of andere manier?

Alvast bedankt

Bijdrager
    FujiFilm

uitschakelen : stekker eruit halen ?

Kan je niet een van je 2 schermen als hoofdscherm inschakelen ? dan gaat het scherm dat je niet gebruikt als je een film op schemvullend zet toch gewoon automatisch op zwart springen …

Bijdrager
    AppleStef

Nee met uitschakelen bedoel ik beeld zwart of of sluimerstand.

Ik heb het nu geprobeerd en het ander scherm springt niet zwart.

Bijdrager
    1984

Wat voor scherm hangt er aan de iMac…. ? op dat scherm zal toch wel een powerknop zitten.

Bijdrager
    AppleStef

Ik wil op het EXTERN scherm blijven kijken en het beeld van de iMac uitzetten.

Bijdrager
    AppleStef

Met een MacBook kan je de helderheid helemaal naar beneden halen en dan gaat het scherm zwart maar met een iMac gaat het niet, is er een manier voor?

Bijdrager
    poing

ik kijk altijd film op een 2e scherm. Ik start de de film met de vlc player op mijn imac dan sleep ik de film naar mijn 2e scherm en zet de film op fullscreen. Bij mij springt dan het imac scherm automatisch op zwart.

Bijdrager
    AppleStef

Danku piong ik ga dan ook eens met VLC proberen;)

Bijdrager
    AppleStef

Je hebt gelijk het werkt.

Bijdrager
    AppleStef

Nog even een vraagje: Dan is het scherm van men iMac zwart, maar kan zwart inbranden en dus slecht zijn voor je scherm?

Bijdrager
    poing

geen idee ik kijk nu 2 maanden zo film en het bevalt me prima.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    AppleStef op 09 augustus 2011

Nog even een vraagje: Dan is het scherm van men iMac zwart, maar kan zwart inbranden en dus slecht zijn voor je scherm?

Inbranden is iets uit de tijd van de oude CRT schermen en werd gedeeltelijk opgelost door de komst van de screensaver (Vroeger een ‘noodzaak’, tegenwoordig alleen maar mooi). Een pixel op een hedendaags scherm kan echter soms ‘vastlopen’ (stuck pixel) of een tijdje ‘nabranden’ (lazy pixel) maar alleen als de pixel langdurig een hoge energie heeft gehad; d.w.z. een felle kleur. (Puur) zwart is namelijk de afwezigheid van energie dus is dat volkomen veilig want daarom moet je een scherm ook geregeld laten sluimeren als je uren niets doet.

Bijdrager
    AppleStef

Danku Hendrik:) ik wist dat het vooral bij oude beeldschermen was, maar dacht dat het bij de nieuwe ook een klein beetje was (na heel lange tijd hetzelfde beeld). Maar blijkbaar niet, dus dan kan ik wat filmpjes kijken vandaag:p

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Visueel lijkt een z.g.n. lazy pixel op inbranden, maar dit kun je doorgaans herstellen door op de plek van de pixel iets te zetten dat een felle kleur zoals puur rood, groen en blauw bevat. De pixel krijgt dan een ‘zetje’ en herstelt zich dan meestal. (geldt niet voor de stuck pixel want die is meestal ‘dood’.)
    Met de oude CRT ging dat niet, eenmaal ingebrand was toen definitief.

Bijdrager
    AppleStef

Hoe zie je als er een ‘Lazy pixel’ is ?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Afhankelijk van de kleur van de lazy pixel valt hij het snelst op als de desktop een egale kleur is. Staat er een foto dan zie je hem meestal niet. Dus als je b.v.b. een grafisch bestand vult met een pure contrasterende kleur dan valt een lazy pixel vanzelf op als de gekozen kleur contrasteert met die van de pixel.
    Gaat de pixel niet weg, dan is het een dead of stuck pixel en daar doe je niets aan.

Bijdrager
    AppleStef

Bedankt voor de uitleg.:)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.