10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    lord anubis

iMac beeld flikkert na update naar High Sierra

Hoi

Sinds ik eergisteren mijn iMac heb geupgrade naar HS, begint mijn scherm af en toe ( ieder 10-15 sec ) te flikkeren. Net als een oude tv. Ik heb een extra HD nog met Sierra zelf en als ik daar mee opstart heb ik er geen last van. Dus alleen bij HS. Er zijn geen nieuwe apparaten in de buurt van mijn iMac sinds vorig jaar dus dat kan het ook niet zijn.

Iemand ook hier last van?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

scherm flikkert imac 27 inch?
    even screensaver naar zwart aanzetten, opgelost!

Bijdrager
    lord anubis

Duister antwoord.

Gek, maar zelfs dan heb ik er idd last van. ;p

Iemand anders?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ik heb er vaak last van gehad, en het was dus altijd opgelost door de screensaver (die bij mij naar zwart gaat) even aan te zetten.

Bijdrager
    lord anubis

Ondertussen ben ik een stap verder. Alleen de verkeerde kant op.

Kreeg steeds meer geheugen vol problemen ( zie ander topic ), beachball waarvan de bal niet eens meer draaide en zeker 40 sec tot 5tal minuten vast staat.

Scherm steeds meer flikkeren. Ghosting. Zelfs na een herstart ( uit/aan), stekker eruit voor 48 uur, is het onwerkbaar geworden.
    De tweede scherm is oke. Geen probleem. Inmiddels ook al enkele keren schijf gewist met een nieuwe installatie. Zelfde effecten.

Het scherm heeft inmiddels een na ijltijd van een half uur of zo. Het rare is dat zelfs na 24 uur tijd de computer uit of zwart scherm, bij wakker worden of herstart het oude beeld weer zichtbaar is, maar dan na een half uur weer verdwijnt. Als ik een screenshot maak van b.v een window en deze verschuif, heb ik er dus twee. Schuif ik deze naar het tweede scherm dan heb ik er nog maar een. logisch als het het scherm alleen zou zijn, maar het rare is dat er in het screenshot er toch een na-ijl effect aanwezig is, dus dat zou weer betekenen dat het ijleffect ook in het window geheugen of grafisch geheugen zit.

PRAM is gereset, kreeg daarna geen netwerk ( lan ) verbinding meer. Ook niet na opnieuw instellen.
    De standaard Apple ( opstart) testen geven geen fout code.
    Techtool geeft alleen smart error’s. Entre soft geeft niets.

Enige suggesties? Deze iMac is 26 maanden oud.

Bijdrager
    TheBigZ
    lord op 27 oktober 2017

Ik heb een extra HD nog met Sierra zelf en als ik daar mee opstart heb ik er geen last van. Dus alleen bij HS.

Het kan natuurlijk nog steeds je schijf zijn die naar de gallemiezen gaat.

Kun je ook een EtreCheck report hier plaatsen? https://etrecheck.com/

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 2 weken geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    lord anubis

Entrecheck geeft niets aan, maar heb inmiddels een uur met Apple gesproken, maar maandag maar naar de rep afd.

Jammer dat het nu gebeurt en niet wanneer, b.v. een week nadat de nieuwe iMacPro’s er zijn..

Als iets over bekend?

Bijdrager
    TheBigZ
    lord op 03 november 2017

Entrecheck geeft niets aan, …

Dat lijkt me sterk… enfin, succes verder!

Bijdrager
    lord anubis

Moet jij weten wat jij sterk lijkt. EntreCheck geeft als enige aan dat het adobe niet kan bereiken. voor de rest niets. En dat komt omdat ik Little Snitch gebruik Dus, jij veel plezier.

Bijdrager
    lord anubis

Beste, het is gerepareerd onder garantie.

Nieuw ( refurb? ) scherm, nieuwe Video deel , nieuwe SSD en vermoedelijk nieuwe voeding.

Bezig met her installeren van scratch.

Zo te voelen, weer volle bak, nu niet een keer de fan aan, en ook geen beachbal.

Enige waar ik wel achter gekomen ben is dat 3D-Connextion drivers lekken als de ziekte bij SU ( SketchUp ) gebruik. Schijnbaar bekend, maar voor High Siera nooit last van gehad.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.