8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    evdven

iMac automatisch als tweede beeldscherm opstarten

Is er een mogelijkheid om met bijv. AppleScrip of Automator een iMac automatisch als tweede beeldscherm op te starten (cmd + F2 / cmd + fn + F2)? Zo ja, kan iemand mij aan het script helpen?

Bijdrager
    Kwadraatje

Volgens mij kan dit niet. Om in Target Screen mode te kunnen starten, moet (onder water) macOS draaien.

Workaround: iMac verkopen en gewone monitor aanschaffen. Met een beetje geluk hou je nog geld over.

Bijdrager
    evdven

@Kwadraatje Ik dacht een AppleScript te kunnen openen bij het inloggen…?

Als tweede beeldscherm had ik al een gewone monitor. 3x 27inch op mij bureau vond ik iets wat veel, dus ik dacht de monitor weg te doen en een oude iMac die ik nog heel af en toe gebruik als tweede beeldscherm te gebruiken.

Bijdrager
    Kwadraatje

Met een scriptje zou het tot op zekere hoogte moeten lukken: https://apple.stackexchange.com/questions/362787/automator-and-or-applescript-to-automatically-command-f2-to-enter-target-display

Maar van wat ik me ervan herinner, werkt deze truc alleen als er toetsenbord aan de iMac hangt. Dus of je daar nu veel mee opschiet… Maar misschien herinner ik het me wel verkeerd. Voor alle duidelijkheid: in dit script moet je toetscode 144 gebruiken.

Bijdrager
    evdven

@Kwadraatje Wanneer ik onderstaand script gebruik krijg ik de foutmelding -1721. Ook niet met key code en 144 niet.

on run {input, parameters}

tell application “System Events”
    key down {command}
    keystroke “120”
    key up {command}
    end tell
    return input
    end run

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door evdven.
    Bijdrager
    evdven

@Kwadraatje Het is gelukt!!

Oplossing AppleScript:

tell application “System Events”
    key down {command}
    key code 144
    key up {command}
    end tell

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door evdven.
    Bijdrager
    Kwadraatje

Mooi zo. Werkt het ook als er geen toetsenbord aan de iMac hangt?

Bijdrager
    evdven

Bij mij hangt er sowieso een toetsenbord aan, omdat ik de iMac af en toe nog gebruik. Ik heb het net even getest. Maar zonder toetsenbord werkt het inderdaad niet.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 15 uren geleden door evdven.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.