7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    jordymac

iMac audio output piepjes

Hallo allemaal,

Sinds vandaag werkt verschillende apparatuur niet meer op de audio output van mijn iMac late 2012.. Ik had mijn speakers er even uitgehaald, vervolgens weer ingeplugd en nu hoor ik elke seconde een piepje uit mijn speakers komen, bij oordopjes hoor ik een doorlopende piep.

Wat kan dit toch zijn? Ik vermoed een defect.. Ik heb al van alles gedaan: permissies herstellen, PRAM-reset..

Bedankt alvast!

Groetjes,
    Jordy

Bijdrager
    iMad

SMC reset al gedaan?

De SMC opnieuw instellen op een Mac Pro, op Intel gebaseerde iMac, op Intel gebaseerde Mac mini of op Intel gebaseerde Xserve

Schakel de computer uit.
    Koppel het netsnoer van de computer los.
    Wacht vijftien seconden.
    Sluit het netsnoer van de computer aan.
    Wacht vijf seconden en druk vervolgens op de aan/uit-knop om de computer in te schakelen.

Bijdrager
    Raddie

Alt-click op het luidspreker symbooltje rechtsboven geeft een aantal mogelijkheden. Je kan daar kiezen welke output device wordt gebruikt. Staan daar je speakers bij, of de poort die je gebruikt? Mijn USB speakers kan ik zo het makkelijkste selecteren als hij soms om onduidelijke reden eens wegvalt (eigenlijk wegviel, het is in maanden niet gebeurd).

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  Raddie.

Bijdrager
    jordymac

Bedankt voor jullie reacties!

– SMC reset heeft helaas niet geholpen.
    – Alt-click laat bij uitvoer “Koptelefoon” zien, dat is vreemd, want het is een Logitech speakers.

Bijdrager
    Raddie

Ik denk dat de computer niet kan zien WAT er in de audio out poort zit. Als er een plug inzit zal hij “Koptelefoon” zeggen, denk ik.
    Het geeft wel aan dat de juiste poort (de audio out poort) staat geselecteerd. Als er dan geen geluid uitkomt ligt het dus of aan je speakers of aan je poort of iMac geluidskaart. Omdat je met oortjes ook een piep hoort lijkt het dus aan de hardware van je iMac te liggen.

Heb je de Apple Hardware test al gedraaid? Dit heb ik uit de help gekopieerd, het zijn de instructies voor een Mac van vóór 2013 en met een OS X 10.8.4 of later, ga ervan uit dat je die hebt:

Use Apple Hardware Test
    1. Print these instructions: Click the Share button in the Help window, then choose Print.

2. Disconnect all external devices except the keyboard, mouse, display, and speakers. If you have an Ethernet cable or external DVD drive, disconnect it.

3. Choose Apple menu > Restart, then hold down the D key while the Mac restarts.

4. When the Apple Hardware Test chooser screen appears, select the language you want to use, then press the Return key or click the right arrow button.

If you don’t see the chooser screen, Apple Hardware Test may not be available on your Mac. You may be able to start Apple Hardware Test from the Internet. Reconnect your Mac to the network, then restart your Mac while holding down both the Option and D keys.

5. When the Apple Hardware Test main screen appears, follow the onscreen instructions.

If Apple Hardware Test detects a problem, it displays an error. Make a note of the error before you call Apple Support.

Sterkte!

Bijdrager
    jordymac

Bedankt weer voor je reactie!

Ik heb een uitgebreide hardware test uitgevoerd, maar er werden geen problemen aangetroffen.. Daar hebben we niet zoveel aan helaas. Safe mode of gastaccount mocht ook niet baten helaas.

Nu zit ik eraan te denken Bluetooth speakers te kopen (altijd goedkoper dan reparatie lijkt me).
    Of kan ik eventueel een Bluetooth adapter of USB-geluidskaart aanschaffen? Heb met beiden niet veel ervaring.

Bijdrager
    KarelWillem

USB-geluidskaart kost geen drol. En dat is dus de meest simpele oplossing.

Deze steekt in mijn computer, en wordt standaard herkend (geen drivers e.d. nodig).

http://www.banggood.com/USB-to-3D-Audio-Sound-Card-Adapter-Virtual-7_1-Channel-p-937340.html

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.