15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    macjk

[iMac] airport werkt niet meer goed

Ik heb problemen met het krijgen van een internetverbinding via de airport.

Het probleem
    In de menubalk zie ik het airport symbool grijs gekleurd (geen verbinding) Ik klik hier op en selecteer het netwerk mijn wachtwoord zit nog in de seutelhanger en ik klik op ok. ik krijg gelijk de melding verbinding mislukt.

Dan maar op een andere manier. Bij netwerkvoorkeuren klik ik op assistentie en dan op assistent. Ik zit nu in de netwerkconfiguratie-assistent hier vul ik mijn locatienaam in dan vertel ik dat ik via airport verbinding wil maken en selecteer ik weer mijn netwerk (wapjk) en krijg weer de melding : het door u opgegeven wachtwoord is ongeldig.

dan op nog een andere manier. Bij netwerkvoorkeuren klik ik op assistentie en dan op diagnostische info. Hier kies ik de airport dan schakel airport in, kies het netwerk, laat het wachtwoord weer uit de sleutelhanger halen, en ik heb verbinding met het internet al blijft het bovenste rondje van netwerkstatus wel rood (Fout).

Het airport symbool in de menubalk is nog steeds grijs gekleurd, via dit menu kan ik de kaart ook niet uitzetten(er gebeurt tenminste niks als je er op drukt.

Ik heb nu dus internet maar als ik me mac opnieuw opstart kan ik weer opnieuw beginnen met diagnostische info.

Wat ik zelf al heb geprobeerd

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1199077#1199077 de plist bestandjes verwijderen zodat alle instellingen gereset zijn.

wie o wie weet hoe ik dit oplos?? (behalve een reinstal :P )

Bijdrager
    filenox

Ik heb dit probleem soms ook, de enige oplossing is gewoon wachten :| :|
    Wireless doet echt vreemd op m’n Mac, soms valt het weg en soms is het gewoon supertraag :(

Bijdrager
    Oppie

Kun je wel probleemloos op andere WiFi netwerken inloggen?

Bijdrager
    macjk
    ”Oppie”

Kun je wel probleemloos op andere WiFi netwerken inloggen?

nee alleen met de derde optie die ik geef kan ik op netwerken inloggen (maakt niet uit welke) bij de andere opties kan ik nergens op inloggen.

Inactief
    Anoniem

even offtopic (en toch een beetje ontopic)
    Ik heb ook problemen met mijn Airport.
    heb een netgear router.
    beneden op de windows laptop (van me pa) is het internet gewoon snel.
    bij mijn ook altijd maar sinds een aantal updates echter niet meer.
    ook af en toe gewoon internet terwijl mijn airport icoon minstens vijf minuten een grijs logo aangeeft :S
    dan klik ik op dat airport logo en dan staat er bezig met zoeken naar netwerken.
    terwijl ik gewoon verbinding heb en op Hyves zit :S
    Ik hoop dat dit en vele problemen gouw weer opgelost worden met een Update(Je).

Bijdrager
    macjk

misschien iemand die dan weet hoe je drivers opnieuw installeert. heb toch het idee dat dat misschien wat oplost.

Bijdrager
    acb

Hier iemand met hetzelfde probleem, om gek van te worden! Helemaal als je iPod naast je MacBook ligt en die heeft wel verbinding. Ik blijf dit draadje wel volgen en hoop op een oplossing!

Bijdrager
    Oppie

Zou niks moeten uitmaken maar probeer het toch even: log in in een nieuwe, schone gebruiker en kijk eens of het beter gaat…

Bijdrager
    WhiteElephant

Je schrijft tweemaal dat je een wachtwoord uit sleutelhanger ophaalt. De foutmelding die je krijgt, gaat over een foutief wachtwoord. Heb je het juiste wachtwoord wel in sleutelhanger staan? Of, werkt sleutelhanger wel zoals het hoort?

Bijdrager
    macjk
    ”WhiteElephant”

Je schrijft tweemaal dat je een wachtwoord uit sleutelhanger ophaalt. De foutmelding die je krijgt, gaat over een foutief wachtwoord. Heb je het juiste wachtwoord wel in sleutelhanger staan? Of, werkt sleutelhanger wel zoals het hoort?

wachtwoord in de sleutelhanger is correct want op de derde manier haalt hij hem ook uit de sleutelhanger. (uiteraard heb ik het ook nog handmatig geprobeerd maar dat mocht ook niet baten)

Ik ga eens een nieuw account aan maken daar had ik nog niet aan gedacht. Als dat mocht werken kan je dan makkelijk migreren?

update:

Met apple gebeld helaas apple care net afgelopen zoals ik al dacht maar de vriendelijke Belg wou wel even helpen. Hij gaf als optie een nieuwe locatie aanmaken (helaas geen effect, en nieuwe gebruiker aanmaken wat ook geen effect had. Voor extra hulp had ik toch echt apple care nodig. Misschien dan toch maar weer eens via ebay een applecare aanschaffen voor de imac.

Update2:

Ik zit nu net in mijn systeemprofiel te kijken endaar zie ik staan bij de airport kaart dat hij is uitgeschakeld. Via het symbool in de menubalk kan ik niks doen daar staat alleen maar schakel airport uit. Iemand misschien een idee hoe ik de airport weer aan krijg ? (behalve via de diagnostische netwerkinfo)

en dan nog eens een heel mooi screenshotje:

klikbaar

Bijdrager
    Oppie
    Bijdrager
    macjk

PRAM heb ik gereset maar heeft niks verholpen.

Bijdrager
    JJmac

Zit hier met het zelfde probleem, ik zie mijn netwerk wel, als ik mijn netwerk kies en wachtwoord kies zegt hij verbinding mislukt?

Ook lukt het niet via systeem, netwerk.

Alles al gereset, Airport configuratie geeft gewoon de groene lamp.
    Mijn iBook kan ik gewoon internetten de gegevens overnemen wil ook niet en het wachtwoord is goed.

Wie weet het?

Bijdrager
    JJmac

Had nog een helder idee, heb de plist van het netwerk en de Airport weg gegooid en alles doet het weer.

Op gelost dus…

Bijdrager
    michelvdb

Af en toe loopt mijn AirPort Extreme naast het lijntje, mijn netwerk is er maar ik kan er niet op. Dan trek ik de AirPort van de stroom en plug hem weer in. Zo is ie weer ‘up and running’.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.