9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    soeperfriek

Imac aansluiten op versterker?

Hallo allemaal,

Ik heb mijn imac (boven) via imic aangesloten op mijn versterker in de woonkamer (beneden). Ik ben echter niet helemaal tevereden over de geluidskwaliteit.

Ik moet het volume van de versterker namelijk wel erg ver opendraaien (vergelijkbaar met aansluiten op de koptelefoon van de imac). Ik kan in iTunes met de equalizer wel het volume aanpassen, maar hierdoor wordt het geluid zeker niet beter, alleen harder.

Weet iemand nog een andere manier om de mac aan een versterker te koppelen.

p.s. Ik las net wel het berichtje over de iTunes plugin die zorgt voor een beter geluid. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bijdrager
    GodzillaPresley

Staat je output volume in je System Preferences ver genoeg ‘open’?

Bijdrager
    soeperfriek

Output volume staat helemaal open. Zelfs als ik de equalizer van iTunes helemaal open zet valt het volume nog tegen.

Bijdrager
    soeperfriek

Output volume staat helemaal open. Zelfs als ik de equalizer van iTunes helemaal open zet valt het volume nog tegen.

Bijdrager
    Bert

Welke ingang gebruik je op de versterker?

Bijdrager
    Bert

Welke ingang gebruik je op de versterker?

Bijdrager
    macpro
    ”soeperfriek”

Weet iemand nog een andere manier om de mac aan een versterker te koppelen.

Kijk maar eens op de voorpagina.
    Daar heb ik een review van de SLIMP3 geplaatst.

Bijdrager
    Ruben
    ”soeperfriek”

Ik las net wel het berichtje over de iTunes plugin die zorgt voor een beter geluid. Heeft iemand hier ervaring mee?

Een hele goeie plug die echt een wereld van verschil maakt op goed ge-encode MP3’s of AAC bestanden. Ik heb ‘m nu een paar dagen draaien en op een gegeven moment denk je dan dat het allemaal niet zoveel uitmaakt, maar als ik dan voor een mixje dezelfde MP3 in Cubase afspeel (dus gewoon weer kaal zonder die plug) dan valt het verschil ineens weer vreselijk op!

Alleen moet je niet vergeten de standaard iTunes effecten zoals de Equalizer (rechtsonder in het venster) en de Sound Enhancer (in je iTunes preferences) UIT te zetten. Als de plugin namelijk wordt losgelaten op een geluid dat al opgepoetst is (of als je output uit de plugin nog eens extra oppoetst, ik weet de exacte “flow” van de audio niet) dan krijg je soms ernstig verminkte effecten die alleen maar de indruk geven dat de plugin het niet doet.

Bijdrager
    Deskman

Wat voor ’n snoertje gebruik je van boven naar beneden? En hoe lang is dat? En waar gaat het dan vervolgens in, daar beneden?? Ik kan me zo voorstellen dat als je 15 meter speakersnoer gebruikt en het beneden, pakweg, in een ingang voor microfoon of draaitafel (wattuh?) stopt er wel enige problemen onderweg ontstaan…

En die Plugin… zet die niet vanzelf de equalizer uit? Ik had de indruk van wel.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.