8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    druup

Imac aansluiten op Plasma

Ik zoek informatie over het aansluiten van een Imac met “ATI Radeon X1600 graphics with 128MB GDDR3” op een Plasma TV. De aansluiting moet bij voorkeur via DVI -> HDMI lopen of anders via DVI -> component. Ik heb hier in het forum gezocht maar niets kunnen vinden ook via google vind ik niets concreets hierover. De bedoeling is om films (ook in HD) af te spelen op mijn Plasma vanaf een nog aan te shaffen Imac.

Wie kan mij vertellen wat de mogelijkheden zijn?

Bijdrager
    bluepower

bedoel je zoiets ? eeuh zoek even op de appel store onder de link kabels .

of gewoon wat informatie

Bijdrager
    lakie1982

Ik heb mijn imac ook aangesloten gehad op mijn plasma.
    Heb daarvoor een verlengstuk dvi naar hdmi gehaald bij de apple store en toen bij de mediamarkt een kabel van 10 meter hdmi hdmi gehaald voor in de plasma.
    Helaas gaf het bij mij de nodige tearing. (zwarte strepen bij snelle movement) in beeld dus heb ik die kabel maar weer terug gebracht.

Bijdrager
    druup

Met welke resoluties heb je dit gedaan en heb je ook verschillende refreshrates geprobeerd? Hoe werkt dit eigenlijk bij apple krijg je dan je complete desktop op je Plasma te zien of worden alleen film beelden doorgezonden.

Bijdrager
    hobbes2210

Afhankelijk van je video kaart behandelt de iMac de Plasma TV als extra monitor met 1080i resolutie (indien HD ready) anders 720I

Desktop is dan dus via beeldscherm configuratie links of rechts van je Imac in te stellen.
    Als je DVD player fullscreen op je plasma scherm draait en de bediening op je imac scherm laat staan, ziet het er fantastisch uit.

Ik doe dit ook met mijn Powerbook, daar zit een DVI uitgang op. DVD laden op mijn powerbook en kijken op de LCD via DVI ingang.

Prachtig beeld en OK geluid, helaas geen AC3

Bijdrager
    Haddock

Een lange HDMI-kabel zonder HDMI-signaalversterker geeft al snel een slecht signaal. Goede lange kabels en een signaalversterker zijn daarbij erg duur. Zelf wil ik ook mijn Mac aan mijn plasma koppelen maar wacht daar nog even mee tot Apple de iTV uitbrengt. De iTV krijgt zowel een component als een hdmi aansluiting, een niet al te duur hdmi-kabeltje van één meter is dan voldoende en garandeert een goede beeldkwaliteit.

Bijdrager
    druup
    ”hobbes2210″

Ik doe dit ook met mijn Powerbook, daar zit een DVI uitgang op. DVD laden op mijn powerbook en kijken op de LCD via DVI ingang.

Prachtig beeld en OK geluid, helaas geen AC3

Ja maar dan stuur je hem aan als computer monitor? Die aansluiting zit ook op mijn plasma maar dat geeft bij mij niet het mooiste resultaat! Bij mij is het beste 1920*1080 resolutie vanuit DVI naar HDMI, heb dit een keer met een PC gedaan en wil graag weten of dit bij een iMAC ook werkt.

Bijdrager
    hobbes2210

Inderdaad, mijn powerbook herkent het scherm als een extra monitor met 1920 bij 1080 resoltie (1080i in video taal)

Erg mooi en strak beeld

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.