7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Mano

Imac aansluiten aan HD TV woonkamer

Hallo,

Even een vraag, een vriend van mij wil graag een nieuwe pc kopen, hij is erg gegrepen door de nieuwe imac en zou deze an ook graag aanschaffen. Alleen heeft hij een bepaald beeld in zijn hoofd over het toepassen van de mac:

In de woonkamer hangt een HD Flatscreen televisie en in de achterkamer heeft hij een werkkamer waar de imac zou moeten gaan staan. Nu wil hij het zo hebben dat de imac aangesloten kan worden aan de TV vanuit de werkkamer, zodat hij dvd’s en muziek op de tv kan afspelen en bekijken en eventueel kan internetten en mail checken. Dit alles vanuit de achterkamer zonder de mac te verplaatsen. Deze afstand is tussen de 5 en 10 meter .

Is dit mogelijk en te configureren en is dit haalbaar, zoja wat heeft hij dan nodig? is hij niet beter af met een Mediacenter van microsoft?

Graag hoor ik jullie advies en/of ervaringen.

Alvast bedankt ook namens hem.

Bijdrager
    SeaTrue

ik zou een mac mini aanraden eerder, majah die videokaart is ook niet ideaal voor het gamen met z’on scherm, ik denk dat die daarvoor voor een iMac wil gaan ?

van aansluitingen weet ik het niet, maar je kan gewoon 3 kabels (beeld, geluid en usb) nar de woonkamer trekken en daar kan je dan muis toetsenbord (dmv hubje) boxen en tv op aansluiten. Ik vrees wel dat de afstandsbediening niet zal werken dus frontrow zal met het keyboard oeten bestuurd worden.
    offtopic: ik was gisteren opzoek naar hoe je zon o met zo’n lijntje door typt (welke toetsencombinatie)… als je niet weet wat ik bedoel -> je nick

Bijdrager
    ragoooon

Hier staat er een artikel over misschien ben je er meer mee.

Bijdrager
    Mano

alt + o = ø

Bijdrager
    SeaTrue
    ”Manø”

alt + o = ø

als ik alt+o doe dan krijg ik œ

Bijdrager
    GIJay

Krijg je met dat stomme azerty he:P

Bijdrager
    Steff

In de woonkamer hangt een HD Flatscreen televisie en in de achterkamer heeft hij een werkkamer waar de imac zou moeten gaan staan. Nu wil hij het zo hebben dat de imac aangesloten kan worden aan de TV vanuit de werkkamer, zodat hij dvd’s en muziek op de tv kan afspelen en bekijken en eventueel kan internetten en mail checken. Dit alles vanuit de achterkamer zonder de mac te verplaatsen. Deze afstand is tussen de 5 en 10 meter .

Ik neem aan dat je TV een VGA ingang heeft net zoals ik.
    Koop bij Apple in de store een Mini-DVI naar VGA kabel en dan hier een 5/10 meter (zolang als nodig) VGA kabel om het signaal naar uw TV te brengen.

Is hij niet beter af met een Mediacenter van microsoft?

Tjah … ook daar moet je een complete PC kopen van bijvoorbeeld HP om een afstandbediening te krijgen. Die zullen zeker ook niet gratis zijn.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.