9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MrJvG

iMac & 5.1 geluid?

Ik heb al verschillende berichtjes gelezen op het forum, maar een duidelijk antwoord ontbreekt overal.

Ik heb een iMac (Intel Core 2 Duo) en een Logitech Z-640 setje.
    Het is al een oud setje maar er komt een prima geluid uit..
    Nu kijk ik ook regelmatig DVD’s op me iMac en speel sowieso veel muziek af.
    Het geluid is nu al mooi maar er komt maar uit 2 speakers geluid en de andere 2 niet + center speaker niet.

Nu wil ik natuurlijk uit de andere speakers ook wat geluid horen.
    Weet er iemand hier een oplossing voor?
    Ik verwacht geen thuisbioscoop, maar een iets beter geluid en alle speakers zou wel fijn zijn..

Wie weet er antwoord?!?

Link na speakerset;
    http://www.amazon.com/Logitech-Z-640-Speaker-Surround-System/dp/B00006HYPD

Bijdrager
    Almerrrrr

Gaat denk ik niet rechtstreeks deze zet heeft geen optische ingang of 5.1 decoder dacht ik.
    Je zult hem dus aan moeten sluiten op een decoder die het geluid naar de juiste speakers stuurd.

Bijdrager
    Golfgast

Ik denk dat je toch naar een externe 5.1 geluidskaart moet.

Griffin Firewave

M-Audio Sonica Theater USB

Bijdrager
    MrJvG

Oke, is er ook een goedkopere oplossing?

Kijk dat 5.1 is niet een must, maar is er niet een simpel kabeltje zodat ik uit alle 5 mijn speakers geluid hoor komen?

Ik heb ook een Logitech Z-5400 maar die is op mijn TV / XBOX aangesloten.
    Helaas is deze aan de muur bevestigd en is er geen ruimte om de iMac aan de Z-5400 aan te sluiten.
    Ik wil nu een tijdelijke (lees ook; goedkope) oplossing voor de Z-640 tot dat de iTV uitkomt.
    Dat lijkt me echt een uitkomst om films na me TV te streamen en dan hoor ik het daar wel in dolby surround.

Het gaat nu dus meer om dat me muziek beter klinkt en dus dat er uit alle boxjes geluid uitkomt.

Bijdrager
    KarelWillem

Een externe geluidskaart is natuurlijk onzin, want je iMac ondersteunt gewoon 5.1.

Je hebt dus een boxsetje nodig met een optische aansluiting. That’s all.

Met je huidige Logitech begin je niks.

Bijdrager
    MrJvG

Mmm oke, ik heb dus een 5.1 set die een optische ingang heeft.
    Maar die staat te ver weg van de iMac vandaag en het is onmogelijk om de iMac daar op aan te sluiten (wacht daarom op de iTV).

Er bestaat dus geen oplossing om uit de Z-640, die bij mijn iMac staat, uit alle 5 speakertjes geluid te krijgen ipv 2, zoals het nu is?
    Het hoeft niet persee 5.1 te zijn. Maar het lijkt me dat het een stuk mooier klinkt bij het kijken van een film of als ik muziek afspeel.

Bijdrager
    iree

Er is wel een oplossing, zoals eerder gezegd bied de Griffin Firewave dan uitkomst.
    Kost wel 100 EUR

Bijdrager
    MrJvG

Dan leer ik er maar mee leven dat ik geluid uit 2 speakertjes krijg…

Bijdrager
    Kleintje

Even een schopje voor dit draadje….

Iemand als deze opstelling?

http://www.bose.com/controller?event=VIEW_PRODUCT_PAGE_EVENT&product=companion5_multimedia_index&ck=0

Dit gaat via USB.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.